• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

% in staafdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedenavond,

M.b.t. het bestand in de bijlage zou ik graag willen dat ik in de twee staven van het resultaat het % van het resultaat t.o.v. de omzet - resultaat zie. In het bestand staan nu de cijfers van klant 6 gepresenteerd. Ik zou dan in het staafje van het resultaat van 1 in het jaar 2017 25% (30.000 / (150.000 - 30.000)) willen zien. Daarnaast wil ik wel graag dat hij de waarde 30.000 blijft laten zien. Dus dat de grafiek zowel het resultaat absoluut als relatief t.o.v. omzet minus resultaat laat zien.

Kan ik dit op 1 of andere manier ingebouwd worden?

Vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • Dummy draaitabel v4.xlsx
    24,8 KB · Weergaven: 19
Je kan het proberen met een berekend veld en vervolgens een beetje spelen met de grafiek voor het gewenste resultaat.
 

Bijlagen

  • Dummy draaitabel v4.xlsx
    25,9 KB · Weergaven: 17
Ik heb het berekend veld er nu in (zie bijlage). Ik krijg alleen het percentage resultaat niet in dezelfde staaf als het resultaat absoluut. Zie ik iets over het hoofd waardoor ik dit wel voor elkaar krijg?
 

Bijlagen

  • Dummy draaitabel v4.xlsx
    25,6 KB · Weergaven: 21
Draaitabelgrafieken zijn versie-afhankelijk of mijn kennis afhankelijk vrij lastig te manipuleren. Ik zou de berekende velden op de secundaire y-as zetten maar geeft een puinhoop. In het bestandje in #2 heb ik de labels van de berekenende velden in de 'staaf' gesleept. Voor complexe grafieken kan je eens kijken op de site van Peltier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan