• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index Vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeMonte

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2013
Berichten
7
Goedemiddag,
Ik zit met een probleem en die luid als volgt. Ik heb een index gemaakt met daaraan vast een vergelijking zie onderstaande formule.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Bron bestand'!A2:Y104;VERGELIJKEN(B4;Artikelomschrijving);2);0)

Excel geeft nu de kolom 2 weer.

Alleen voor mijn toepassing moet Excel een cel weergeven op een ander werkblad, dan waar de index staat. Door de cel Y2 in te typen krijg je de volgende formule:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Bron bestand'!A2:Y104;VERGELIJKEN(B11;Artikelomschrijving);Y2);0)

Helaas geeft Excel hierdoor een foutmelding.

Vraag: is het mogelijk om een cel weer te geven die op een ander werkblad weergegeven is?
MVG Mike
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan dat, maar zonder voorbeeld bestand blijft het gokken.
 
Je formule is fout, welk resultaat wil je zien uit je bronbestand.
 
Dacht al zoiets,

Het resultaat wat ik uiteindelijk wil zien is: de producten gesorteerd op diameter (17,22,25,30 &35cm) naast elkaar, en wil vervolgens weten welke restroom in kilo's daarbij hoort (Y2).

Dit wil ik weten zodat ik kan zien welke diameter de meeste reststroom in kilo's met zich mee brengt, zodat we intern hier actie op kunnen nemen om het aantal kilo's te reduceren.
 
Jean Paul,

Wil dus uiteindelijk geen info uit het bronbestand. Dacht dat ik die info nodig had om tot het resultaat te komen.

MVG Mike
 
Als ik het goed begrepen heb
 

Bijlagen

  • CVT382 (jp 2).xls
    628 KB · Weergaven: 20
Goede avond Jean Paul,

Dit is precies wat ik wilde! Hartelijk dank.

Nu rest mij nog een vraag, is het mogelijk om de bijbehorende reststroom in kilo's achter het product te krijgen (Kolom J)?

Bij voorbaat dank!

MVG Mike
 
In bijlage een update.
Ik wil je dit nog even dit meegeven, je werkt met samengevoegde cellen , vermijd dat zoveel mogelijk en zeker deze cellen die in een formule van toepassing zijn, vroeg of laat krijg je problemen daar mee.
 

Bijlagen

  • CVT382%20(jp%202)(1)kg.xls
    630 KB · Weergaven: 28
Perfect! nogmaals hartelijk dank.
Bedankt voor de tip, zal het onthouden.

MVG Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan