• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Info uit mail halen , plaatsen in Excel en terug sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pas260

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
18
Beste,
Met enige regelmaat krijg ik mail met daarin vaste tekst en daarachter variabele tekst, dit is info wat men in een ingevuld heeft in een formulier van mijn site.
Deze info plak ik in een Excel bestand , maak er een rekening van , sla het op als PDF en stuur de rekening op naar verzender.
Graag zou ik willen dat Excel om de bijvoorbeeld kwartier kijkt of er nieuwe mail is en als onderwerp bestelling heeft, zo ja dat hij de info eruit haalt en in de sheet plakt in tabblad mail.( en bij nee niks doen )
Op tabblad rekening wordt door middel van verwijzingen de rekening gemaakt, deze wil ik dan terug sturen naar verzender als PDF en naar een ander mail adres van mij.

Belangrijk om te weten denk ik.
De laptop staat altijd aan en is alleen bedoelt voor deze taak.
Het komt binnen op een gmail adres, mag naar elk type mail programma, heb er momenteel nog geen op staan omdat ik niet weet of het verschil maakt voor mijn wens.
Ik gebruik office 2007.
Kan dit wat ik wil en zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Pascal
 

Bijlagen

  • mail naar rekening omzetten en vervolgens als PDF terug sturen.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan