info van oude mac halen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

manon73

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
16
hallo, ik heb een emac g4. oud dus...die al een tijdje in de weg staat en ik wil er ook graag vanaf, maar er staan nog foto's en muziek op die ik eraf wil halen , maar hoe..

de versie is mac os x 10.3.9
ik kan er geen nieuwere versie opzetten omdat de mac niet de juiste systeemvereisten heeft.

ik kan ook geen cloud voor de mac maken want, niet de juiste systeemvereisten. dropbox en google drive doet t ook niet.

als ik t met een schijfje probeer herkent mn Compaq laptop, waar ik alles op wil zetten, de bestanden niet.

geen idee wat ik nu moet.

als ik mn iPod (ook een oude, maar werkt nog prima voor tijdens t sporten) wil aansluiten op mn Compaq, wil die de iPod meteen formatteren.
kortom...ik weet t even niet meer.
ik hoop dat iemand hier t weet.

groeten, Manon
 
hallo Probeer het hier eens ergens in de midden zou dit het ei van columbus zijn. Ik heb niet zo'n dingetje.

Pak de goede succes he. Mac OS X 10.3 tot en met 10.3.9.

Let wel op die lege gaten in die regels dat is gewoon een spatie volgens mij.

Knippen/kopieren en/of plakken kan ook.

Weet niet of je alles kwijt bent maar je kunt hem weer gebruiken.

In ieder geval lees eerst en trek je plan.

http://support.apple.com/kb/TS1402?viewlocale=nl_NL
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je probeert met een USB schijf alles over te zetten?
Dan zul je deze USB schijf moeten formatteren als FAT32. Een Mac en een Windows machine kunnen deze lezen en schrijven.
Er zit wel een beperking aan FAT32. Je kunt er geen grotere bestanden op zetten dan 4Gb. Elk bestand moet dus kleiner zijn dan 4Gb.
 
het kan maar zo zijn, dat er achter de bestandsnamen geen extensies worden meegekopieerd, dus je hebt dan foto1 die voor windows eigenlijk foto1.jpg moet heten. Als je zeker weet dat het jpg's zijn, dan kun je gewoon op je windowsmachine de extensie erachter tikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan