Inlog problemen Server

Jemig ,wat Vet gedrukt.
Als ik het over een gevoelig onderwerp heb; de sleutel , krijg ik het 1 en ander op mijn bord.
Alles was puur uit Interresse.
.En als het kapot is ,jammer dan.
 
Ik wil je graag helpen, maar het leek niet echt door te dringen tot jouw of je bewust wat aan het slopen was, of dat je op advies van iemand iets wat aanpassen. Misschien is het terug te draaien, maar misschien ook niet.

ik hoor het morgen dan wel. Hopelijk gaat het dan vlotter ;)
Neem dan koffie ofzo ;)
 
Goeie mogge deze mogge.

Heb ff na gekeken of opgezocht waarom een forum lid van het TBS-technologies mij WinScp aan rade.
In Moi Pro zitten oa ; de programma`s : VDR / DvBlast / tvheadend.
Om VDR te gebruiken en te scannen moet de dus eerst een Transponderlijst downloaden via de SFTP-client, b.v. WinSCP , omdat
er standaard geen transponders aanwezig zijn ,en je dus ook niet kunt scannen.
Dus vandaar dat ik dus WinSCP heb geinstalleerd
 
bij deze de foto dat ik wilde in-loggen.
En nou niet aan komen zetten van ; ben je je gegevens kwijt dan om in te loggen.Inlog problemen.png
 
Dit lijkt mij gewoon een gevalletje van: Verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord. Of je moet echt wat vernield hebben met onkunde via WinSCP, en een inlogbestandverwijderd hebben ofzo.

(en een brakke Nederlandse vertaling in de software 😅)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan allemaal wel zo zijn over een brakke Nederlandse vertaling in de software bla bla bla.
Ik kan nog steeds niet inloggen in de Moi Pro wat ik graag zou willen.
Zodra je winSCP installeerd ,krijg je een Setup venster te zien ,met Licentieovereenkomst.
Als ik nu is wist wat ik moet doen ,en moet uit-voeren.
Maarja dat weet ik niet ,en wordt mij ook niet verteld.
 
Dit staat allemaal los van WinSCP, dat is een onafhankelijk programma en dat doet gewoon wat de gebruiker vraagt. Ik gebruik dit programma ook om op mijn webservers in te loggen en door de bestanden en directorys te navigeren.

Je hebt blijkbaar gewoon iets vernield aan je installatie van jouw server, vermoed ik. Of je voert de verkeerde inloggegevens in, of het is een klassiek gevalletje van CAPS-LOCK.
 
Het werkt ook via het programma Putty,
en als ik via Regedit ga zoeken , kom ik het 1 en ander tegen in Putty
 
Wat zoek je via regedit dan? En hoe?
Het is een server-probleem, en het ligt niet aan jouw Windows.

Dan ga je er toch via putty in. Je moet dan wel weten hoe je ermee moet omgaan. Je komt dan uit in de commandopromt, en je hebt redelijke ervaring van Linux nodig.

Laat anders eens weten wat je precies moet aanpassen of downloaden, en volgens welk stappenplan. Ben je al eens eerder ingelogd geweest via winscp of Putty op deze server?
 
Laatst bewerkt:
Heb gister contact gehad via de mail met de maker van Putty ,en het probleem voor gelegd.
Heb via het programma van Putty via het Ip-adress verbinding gemaakt ,en daar screen-shots van gemaakt
Kreeg al antwoordt ,helemaal top ,en je kunt inloggen bij Moi Pro met een commando.
Nu is mijn vraag ; welk commando
 
Wat zag je toen? Ik zie die screenshot niet.
 
Je bent al ingelogd dus. Geen idee wat je moet doen, ik ken de conversatie niet die je had, en weet niet wat je moet doen.

Je had het over een Transponderlijst downloaden, maar dan moet je wel weten waar die staat, en voor zover ik weet kan je met Putty niks downloaden. Hoogstens copy/pasten met nano/pico of welke texteditor je maar erop geïnstalleerd hebt. Als je bestanden wilt downloaden, dan is WinSCP het makkelijkst omdat dit als een verkenner werkt.
 
Laatst bewerkt:
De mail is van Simon ,de maker van Putty ;
Dit ziet er prima uit voor mij! U bent succesvol ingelogd op uw
MOI Pro.

De groene tekst "[root@MOIPro ~]#" is een opdrachtprompt, vergelijkbaar met "C:\>"
op Windows. Het wacht op je om een commando te typen dat de MOI Pro
Begrijpt.

In deze afbeelding typ je er "root" op, alsof je denkt dat je dat bent
Ik probeer nog steeds in te loggen. Maar zodra je die groene prompt ziet, heb je
Klaar met inloggen en u kunt stoppen met het typen van de gebruikersnaam.

Ik hoop dat de MOI Pro-documentatie je iets vertelt over wat
dingen die je nuttig kunt doen _na_ het inloggen via SSH. Wat het ook is
Als je het apparaat wilde _doen_, is dit het moment om te beginnen met doen
het!

Prosit
Simon

Dit antwoordt van Simon hoort dus bij de Screen-shot die ik net geplaatst heb.
 
Ik zie dat je ingelogd bent, dus wat wil je bereiken om nogmaals root in te vullen?
Maar als je wilt downloaden lijkt WinSCP het makkelijkst. Dat werkt als een verkenner.
 
Ik snap je prima, maar jij snapt niet hoe je verder moet, en ik weet niet hoe je server in elkaar steekt (valt wel uit te zoeken, maar dan gaat dit topic onmeunig lang duren met 10 pagina's als gevolg wat bijna een Linux-stoomcursus is).

Kortom: Je hebt geen flauw idee wat je precies moet doen. En je bent dus maar half geholpen door je support-maat, voor zover ik zie.

Zoals ik al zei: Met WinSCP kan je makkelijker inloggen, omdat je dan een verkenner hebt. Als iemand bijvoorbeeld zegt: navigeer naar de map /bladiebla en download hatseflats.txt dan kan je dit als niet-Linux kenner eenvoudig doen met klikken en slepen. Met Putty heb je een hoop ervaring nodig m.b.t. codes, en volgens mij kan je niet eens met Putty iets downloaden naar je Windows cliënt.

Als je meer wilt weten van Linux:
 
Ik wist vanmorgen toen ik om 06.30 er mee begon ,dat dit op niks uit zou draaien.
En dat ligt niet aan jou .
 
Terug
Bovenaan Onderaan