inloggen gebruikers en beheerders

Bunicich

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
66
In mijn acces database moet er worden ingelogd om bij de database te komen. Als ik iemand invoer die toegang moet hebben tot de access database wil ik dat de gebruiker alleen de formulieren krijgt te zien en geen tabelen,query's,formulieren en rapporten (access objecten) en daarmee niet de mogelijk heeft om dingen te gaan veranderen. Als de beheerder inlogt dan moet natuurlijk wel zichtbaar zijn. Wie weet hoe je dit kan instellen. De gebruiker heeft geen "eigen" omgeving dus hij/zij werkt in dezelfde omgeving als de beheerder.
Alvast bedankt
 
Dat is allemaal niet zo moeilijk, en ik heb dit dus ook al meerdere malen gebouwd. Helemaal duidelijk ben je overigens niet; ik kan niet afleiden of het over één gebruiker gaat, of over meerdere. Maar goed, laten we er vanuit gaan dat je meerdere gebruikers hebt.

Dan is de eerstvolgende vraag: krijgen die allemaal dezelfde rechten, behalve uiteraard de beheerder? Loggen ze in op hun eigen computer met hun eigen loginnaam, of heb je aparte inlognamen voor de database? En/of maken meerdere gebruikers gebruik van dezelfde computergebruiker?

Allemaal zaken die de aanpak beïnvloeden.
 
Beste OctaFish,

Bedankt voor je reactie. Momenteel staat hij nog op mijn laptop maar de bedoeling is dat ik de database op sharepoint zet zodat men erbij kan. Het gaat mogelijk om meerdere gebruikers maar de toekomst zal dat uitwijzen. Ik hoor van je dat er wel degelijk verschil in zit om dit in te stellen. Is het raadzaam om er dan nog even mee te wachten tot alles in sharepoint staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan