Input Mask voor Date/Time Format

Status
Niet open voor verdere reacties.

AMBERTJE

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
121
Hallo iedereen,

Ik worstel met een Date/time veld. In importeer een text file waar een datum-Tijd veld in voorkomt (voorbeeld: 2012-07-05 04:38:35)
Als format heb ik het veld met type General Date ingesteld maar dat doet niets.

Nu dacht ik het te proberen met de Input Mask maar noppes :(
mijn laatste poging was dit 99/99/00\ 00:00:00;0;

Kan iemand me zeggen hoe ik dit veld zo kan instellen dat er 05/07/2012 04:38:35 komt te staan aub????

Groetjes,
Amberke

PS ik werk met Access 2003
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat er aan de hand is; je hebt zo te zien een import bestand waarin een datumveld zit. Het gegevenstype van dat veld zou Datum/Tijd moeten zijn, anders wordt de geïmporteerde waarde niet als datum en tijd herkent. Het heeft verder geen zin om met format te werken, of een invoermasker te maken, want een format verandert alleen de 'smoel' van het veld, niet de inhoud, en een invoermasker geldt alleen voor het invoeren van waarden, en dat gebeurt niet, omdat de data er al is middels de import. Dus wat we in ieder geval moeten weten: hoe is het gegevenstype van het veld ingesteld?
 
Hoi Michel,

Uiteraard is het data type een Date/Time en dit staat ook zo ingesteld.

Grtjs,
 
Dan zou je de datums en tijden correct moeten zien. Dus wat is het probleem precies?
 
Hoi iedereen,

Ik heb het zelf kunnen oplossen door met een import specificatie te werken en daar de Date Order op DMY te zetten ipv YMD.
Nu werkt het perfect :D

Bedankt Michel voor de snelle reactie ;)
Grtjs,
Ambertje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan