Installeren van Canon printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Weet iemand hoe dit moet? Ik heb een printer van Canon Pixma MG5250 en die wil ik installeren. Maar onze CD speler van de laptop doet het niet en ik had begrepen dat het ook zonder CD kon. Maar in het boekje staat dat je een computernaam nodig hebt en een WAP-sleutel. Ik heb geen idee waar ik dat zou moeten vinden. Kan iemand me helpen?
 
Hier kan je de software van de printer downloaden;) Als het klaar is met downloaden, dubbelklik op het gedownloade bestand en verder gewoon de instructies volgen;)

Succes!
 
Ja, dat klopt. Daarna moet je het besturingssysteem selecteren, waarschijnlijk is dat Windows 7 X64 of Vista X64 (of gebruik je nog XP?).
 
Nee we gebruiken vista.
Ik heb het bovenste rondje geselecteerd en daarna vista (X64) en Nederlands. Dan zie ik nog een keuzemenu van 9 stuks. Welke van de 9 heb ik nodig?
 
Laatst bewerkt:
Excuses! Ik had de reactie niet gezien! Je moet voor nummer 2 kiezen: MG5200 series MP Driver v 1.05 (Windows 8/8 x64/7/7 x64/Vista/Vista64/XP). Klik op de pagina waar je terechtkomt op "accepteer en download"

Succes!
 
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Ik heb op die link gedrukt en ik kon hem uiteindelijk downloaden. Maar daar loopt die vast, omdat de printer niet gevonden kan worden. We moeten hem detecteren (wat dat ook betekenen mag).
printer installeren.jpg
 
@ Drive,

Volgens mij wil die Canon printer van jou Wifi verbinding maken, althans de nieuwere modellen willen meen ik automatisch
de WLAN verbinding maken zodat je deze dus ook draadloos kunt laten printen. Zit je laptop ook draadloos verbonden of
heb je bekabeld internet verbinding?
 
Moet je niet op de printer zelf verbinding maken met WiFi? Op mijn eigen WiFi printer moet ik op de printer zelf verbinding maken en dus het wachtwoord en naam van het netwerk ingeven.
 
Moet je niet op de printer zelf verbinding maken met WiFi? Op mijn eigen WiFi printer moet ik op de printer zelf verbinding maken en dus het wachtwoord en naam van het netwerk ingeven.

Geen idee. Zou niet weten hoe het moet. En zo ja, waar kan ik die wachtwoord en de naam van het netwerk vinden op de computer? Ik heb wel ergens een WAP-sleutel, is dat het wachtwoord?
 
Kan niemand mij vertellen waar ik de naam van de computer en het wachtwoord kan vinden? Zo kom ik niet verder.
 
De naam van het netwerk zou je moeten kunnen vinden door naar netwerkcentrum te gaan (rechtermuisknop op het netwerk-icoon in de taakbalk), daar ergens verbindingsinstellingen aan te klikken en daar zou de SSID moeten staan (ik heb zelf Linux, dus weet ik niet precies waar het staat).
Voor het wachtwoord moet je in Netwerkcentrum ergens klikken op iets als "Open verbindingen en delen", klik vervolgens op "Beheer draadloze netwerken" aan de zijkant. Hier zie je het netwerk waar je mee verbonden bent, rechtermuisklik erop en selecteer "eigenschappen". Ga vervolgens naar het tabblad "Beveiliging", zet een kruisje in het vakje "wachtwoord weergeven" et voilá: het wachtwoord.
 
Oke, de computernaam heb ik gevonden. Het wachtwoord is moeilijker. Want als ik op eigenschappen klik dan zie ik een schermpje en dan klik ik op beveiliging. Daar zie ik inderdaad het woordje wachtwoord met wat stippen erachter. Maar als ik de tekens zichtbaar wil maken, doet die het niet.
 
Kan je wel een kruisje zetten in dat vakje? Of blijft het gewoon stipjes?
In dat geval moet je dit programma maar downloaden. (Hier de rechtstreekse downloadlink, scheelt weer zoeken;) ) Na het downloaden moet je dubbelklikken op het bestand zodat het wordt geopend; waarschijnlijk zal hierna de installatie beginnen. Dat zal wel grotendeels "volgende" of "next" klikken zijn.
Over het programma zelf kan ik je niet veel helpen, daar ik Linux gebruik en daar het programma niet werkt; ik verwacht dat als je het programma opent, de code zo te zien is.

Succes!!
 
Nee, ik kan geen kruisje zetten in dat vakje. Ik heb geprobeerd om het programma te downloaden, maar ik krijg een foutmelding van McAfee dat het een gevaarlijke site is. Moet ik hem toch openen? Wat raden jullie me aan?
 
Je kan het gewoon downloaden ;) Ik heb het programma zelf ook al een paar keer gebruikt en ik heb nog nooit last ervan gehad (behalve meldingen van virusscanners, die overigens vaak paranoïde zijn...).
 
Ik heb de printer verbonden met een usb kabel en ben opnieuw begonnen met installeren. Ook heb ik de printer aangezet. Nu loop ik vast. Ik krijg een venstertje met kabel aansluiten. Ook kan het even duren voor de printer gevonden is. Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat de printer niet gevonden is. Mocht ik hem al aan hebben staan en verbonden met een usb kabel, dan moet ik de kabel uit de printer halen en weer erin terug stoppen. Ook dat had ik gedaan, maar dat helpt niets. Nog steeds wordt de printer niet gevonden. Wat nu?
 
Werkt het wel als je de printer pas aansluit en aanzet als de installatie daarom vraagt. In het verleden heb ik daar ook mee geruzied (alleen dan met andere apparaten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan