instellen op thuisnetwerk lukt me niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eugene71

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2014
Berichten
5
Hallo,

ik krijg mijn laptop niet ingesteld op "thuisnetwerk" in het netwerkcentrum. Voorheen bij een andere provider stond mijn laptop altijd op "thuisnetwerk".
Sinds kort heb ik internet van UPC waar ik zeer tevreden mee ben echter staat mijn netwerk op "openbaar netwerk". Als ik dit wil veranderen komt er te staan dat dit niet mogelijk is.

Iemand enig idee.

Modem: Ubee EVW3226
Windows7
Draadloos internet

Bedankt voor de reacties.

Gr, Eugene
 
Hoi Eugene,

Probeer het netwerk anders eens te verwijderen, en daarna opnieuw te verbinden.

Mvg,
Stein
 
Hoi,
de optie "een nieuwe verbinding of nieuw netwerk instellen" gebruiken in het netwerkcentrum.
 
Ik heb het netwerk verwijdert en weer opnieuw aangemaakt. Lukt nog steeds niet. Kan het wel veranderen in bedrijfsnetwerk maar niet in thuisnetwerk.
 
Verwijder het netwerk nogmaals, selecteer het daarna opnieuw. Als je bij het scherm bent waar je de WiFi key moet ingeven klik je in plaats daarvan een aantal seconden op de WPS knop op de Ubee (rechterkant). Op de voorzijde van de Ubee zal dan het WPS lampje gaan knipperen. De PC neemt dan automatisch de gegevens over en stelt dit netwerk dan (gewoonlijk) in als thuisnetwerk.
 
Bedankt!
Ben nu niet in de gelegenheid om het te proberen dus probeer het morgen.
Heeft iedere labtop wps-ondersteuning dan?
 
Als er Win Vista of hoger op staat en als het wifikaartje het ondersteunt (wat meestal het geval is), wel. Apples hebben (soms) wat moeite met WPS.
 
Het is me gelukt om via WPS verbinding te maken echter wordt het geen thuisnetwerk en is het ook niet te veranderen.

Gr. Eugene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan