internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolandbartl

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
16
goede avond,

ik heb afgelopen weekend een nieuwe laptop aangeschaft
een asus n56VB - S4129H

Nu Heb ik 120 Mbit Internet Van Upc

maar als ik speedtest doe haal ik max 18.25 Mbit hoe kan dat?

Ik Heb een Netgear WNR 2000 Router Er Tussen Zitten.

Iemand Enig Idee Hoe Dit Kan?


groetjes roland
 
Behaal je de snelheid bedraad of draadloos?
 
ik behaal deze snelheid draadloos
nu weet ik dat er iets snelheid verloren gaat draadloos maar niet zo veel neem ik aan?
 
Het verlies bij Wifi is afhankelijk van meerdere factoren waaronder afstand van de Router. Test je snelheid maar eens op 1 meter afstand zonder obstakels tussen de Router en de laptop, waarschijnlijk is je snelheid dan al hoger. Wil je helemaal zeker weten of je de 120mbit krijgt, dan zal je toch een kabel erbij moeten pakken vrees ik.
 
speedtest.net geeft het niet altijd correct weer.
ik gebruik zelf altijd nieuwsgroepen voor een test

het beste is zoals gezegd bekabeld testen
en rechtstreeks op je modem aangesloten zitten
 
Bedraad heeft TS zeer waarschijnlijk de volle mep, dr zit een 1 Gb netwerkkaart in .. maar net wat K1pje zegt: probeer het nog es met de laptop op 1 m zonder obstakels ..
 
Bedenk ook dat als óf de providerrouter 100 mbit LAN poorten óf de WNR slechts 100 mbit WAN poort heeft dat je technisch al niet op 120 Mbit uit kunt komen.
Dit alvast voor de bedrade test.

Tijs.
 
IK BEN Met mijn laptop Voor de Meterkast Gaan Staan Maar ook dan Kom ik maar op 25.09 Mbit Uit
 
Nee, doet ie niet ... Je kan beter even de gebruiksaanwijzing erbij pakken (of deze link: http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WNR2000V2/WNR2000v2_UM_15JAN2010.pdf zie bladzijde 2-7 en 2-8 ... wellicht dat daar aangegeven staat dat ie nog niet op de volle snelheid draait ...

Nu je er toch stond, heb je de bekabelde snelheidstest gedaan en waar kwam je toen op uit?

ik heb nog niet bekabeld geprobeerd zal morgen eens even een netwerk kabeltje zoeken en dan ff testen:)

heb net ook nog ff met mijn smartphone de snelheid draadloos getest telefoon naast de router gehouden maar zelfs dan laat ie maar 23.46 mbit zien.
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb bedraad getest en dan komk uit op 122 mbits:)

ondersteunt mijn Atheros AR9485WB - EG ook 5 ghz?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan