Internet splitsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
98
Hallo,

Ik woon achteraf en wij hebben altijd al heel slecht internet gehad. Wij hebben 0,5MB per seconde. Als ik alleen op het internet zit kan ik goed games spelen maar zodra er teveel andere op komen krijg ik veel lag. Is er misschien een manier dat je in de router kan instellen dat ik de meeste internet kan ontvangen en de rest maar een gedeelte? Dit zou heel fijn zijn om mijn lag tijdens het gamen op te lossen. Weet iemand of dit kan?

Mvg
 
Volgens mij kan het alleen als je in je router de QoS (Quality of Service) instellingen kan veranderen. Met QoS kun je je eigen gaming verkeer een hogere prioriteit geven. Hoe je de QoS instellingen kunt wijzigen is per router verschillend; daarvoor zou je in de handleiding van je router moeten kijken of een andere deskundige op Helpmij moeten vragen.
 
Je kunt beter het probleem van traag Internet oplossen. Herstart eerst de provider-router, schakel alle apparaten die 'praten' met je router uit, start maar 1 pc/laptop, sluit die bedraad aan aan de thuisrouter en kijk of de Internet-snelheid dan klopt met wat het zou moeten zijn. Indien niet, dan moet je je provider gaan bellen voor verdere ondersteuning. Indien wel, dan testen met andere netwerkkabel, uitzoeken welk apparaat op je thuisnetwerk de 'schuldige' is van de vertraging etc.

Voor je beeldvorming m.b.t. problemen die van het (thuis-)netwerk afkomstig waren: Klant van ons had 0,9 mbit Internet terwijl de verbinding 8 mbit zou moeten zijn. Laptop rechtstreeks bedraad aangesloten op de router en alle andere netwerkkabels losgekoppeld. Getest naar http://www.speedtest.net en de verbinding was 8 mbit. Dan weer 1 netwerkkabel aangesloten en weer getest: snelheid was nog steeds OK. Weer 1 netwerkkabel aangesloten en getest: snelheid nog steeds OK. Laatste netwerkkabel erop aangesloten en snelheid was weer 0,9 mbit. Alle apparaten die aan die ene netwerkkabel hingen losgekoppeld en stuk voor stuk aangekoppeld (telkens weer testen naar Speedtest).
Uiteindelijk heb ik moeten concluderen dat corrosie de oorzaak moet zijn geweest (of (heel misschien) de bedraad aangesloten netwerkprinter, want die heb ik geherstart), want zodra ik alles weer had aangesloten bleef de snelheid goed, maar in jouw geval kan er (bijv.) uitkomen dat een printer of laptop of pc verantwoordelijk is voor het snelheidsverlies (bijv. verkeerde driver, half-kapotte netwerkkaart etc.) Dit praktijkverhaal natuurlijk alleen van (enig) nut als je geconstateerd hebt dat het probleem van (apparaten op) jouw lokale thuisnetwerk vandaan komt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt beter het probleem van traag Internet oplossen. Herstart eerst de provider-router, schakel alle apparaten die 'praten' met je router uit, start maar 1 pc/laptop, sluit die bedraad aan aan de thuisrouter en kijk of de Internet-snelheid dan klopt met wat het zou moeten zijn. Indien niet, dan moet je je provider gaan bellen voor verdere ondersteuning. Indien wel, dan testen met andere netwerkkabel, uitzoeken welk apparaat op je thuisnetwerk de 'schuldige' is van de vertraging etc.

Voor je beeldvorming m.b.t. problemen die van het (thuis-)netwerk afkomstig waren: Klant van ons had 0,9 mbit Internet terwijl de verbinding 8 mbit zou moeten zijn. Laptop rechtstreeks bedraad aangesloten op de router en alle andere netwerkkabels losgekoppeld. Getest naar http://www.speedtest.net en de verbinding was 8 mbit. Dan weer 1 netwerkkabel aangesloten en weer getest: snelheid was nog steeds OK. Weer 1 netwerkkabel aangesloten en getest: snelheid nog steeds OK. Laatste netwerkkabel erop aangesloten en snelheid was weer 0,9 mbit. Alle apparaten die aan die ene netwerkkabel hingen losgekoppeld en stuk voor stuk aangekoppeld (telkens weer testen naar Speedtest).
Uiteindelijk heb ik moeten concluderen dat corrosie de oorzaak moet zijn geweest (of (heel misschien) de bedraad aangesloten netwerkprinter, want die heb ik geherstart), want zodra ik alles weer had aangesloten bleef de snelheid goed, maar in jouw geval kan er (bijv.) uitkomen dat een printer of laptop of pc verantwoordelijk is voor het snelheidsverlies (bijv. verkeerde driver, half-kapotte netwerkkaart etc.) Dit praktijkverhaal natuurlijk alleen van (enig) nut als je geconstateerd hebt dat het probleem van (apparaten op) jouw lokale thuisnetwerk vandaan komt.

Succes,

Tijs.

Ik heb alles geprobeerd. Wij hebben thuis een KPN experia box. Ik heb alle netwerkkabels eruit gehaald en de experia box gereset en opnieuw opgestart. Toen opnieuw een speedtest gedaan met mijn laptop en ik kwam weer uit op 492.2 KByte/sec. Wij hebben een abonnement van 5Mb/sec maar wij krijgen niet de 5Mb waar wij voor betalen. Wij wonen ook in een doodlopende lange zijstraat en iemand zij dat er misschien bij ons een dunne kabel in de grond ligt omdat wij het enige huis in deze straat zijn. Wij hebben ook al vaker contact opgenomen met KPN maar hier kwam ook geen resultaat van. Hebben jullie nog een oplossing of tips?

Mvg
 
De dichtstbijzijnde buren hebben dezelfde kpn experia box en die hebben wel 5Mb/sec. Het kan toch niet zo zijn dat die kabel bij ons in de grond zoveel weerstand hebben dat wij zo slecht internet hebben? Moet ik misschien iets in de instellingen veranderen van de router?
 
Nee, je moet KPN gaan bellen voor lijnmeting en andere onderzoeken van hun kant. Staat duidelijk in mijn posting. Dat je (blijkbaar) je hebt laten afschepen door KPN, eerder, doet niets af aan dat KPN het moet onderzoeken en dat jij het niet zélf kunt verbeteren/verhelpen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan