Internet valt uit ( Dns Event Clients Id 1014 in de logboeken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikodem

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Berichten
11
Hallo,

Afgelopen 3 weken valt mijn internet uit voor 10-30 seconden.
Het valt uit op hele verschillende tijden soms valt het uit om het uur en soms blijft het internet 10 uur werken.

Ik heb al zoveel dingen geprobeerd en ik ben gewoon bang dat ik dit nooit zal oplossen iemand op een ander forum probeerde mij te helpen maar dat is niet gelukt.
Ik zit dus een game te spelen of ik zit op het internet te surfen en plotseling valt het internet weg voor 10-20 seconden.
Dan staat er bij Google Chrome Error 105 Dns error.
Het internet valt uit op elk apparaat dat is aangesloten op de router ( playstation 3, Laptop's, Mobieltjes, Printers)
Ik heb de provider gebeld en hij had gezegd dat het niet aan de modem lag en dat ik gewoon verbonden ben.

Ik heb al de Ipv6 uitgezet
Ik had de dns van Google en ook andere dns geprobeerd in te vullen.
ik heb mijn besturingssysteem gereset.
het internet valt uit als ik op mijn wifi kaart aangesloten ben en ook als ik met een internet kabel ben aangesloten.
Ik heb de router en de modem op de factory default gezet
De Dns geflushed.
Mijn pc aangesloten op de Modem en het internet bleef toch uitvallen ( Dus het kan niet aan de router liggen )

Ik heb een Sitecom St706 Modem en een Sitecom 300n Router ( provider Orange nu heet het T-Mobile ) ( provider al 3x gebeld maar hun weten niet hoe ze het kunnen oplossen als het niet aan de modem ligt )

Hier zijn wat logboeken van mijn Modem

Oct 17 02:01:54 LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)

Oct 17 02:01:11 SNTP Synchronised to server: 194.134.35.53

Oct 17 02:01:11 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 02:01:11

00:01:34 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:08 (since last boot) FIREWALL event (1 of 24): created rules

00:01:07 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.150.222.104 bound to intf Internet

00:01:07 (since last boot) DHCC IP address 85.150.222.104 (255.255.0.0) set on intf Internet: ok.

00:01:06 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): deleted rules

00:01:06 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 15293 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 15.5 dB, Up: 5.5 dB; snr Margin Down: 6.0 dB, Up: 11.5 dB)



00:00:55 (since last boot) [CWMP: 0:00:55.550] waiting 3 seconds for random boot delay


Als ik in de logboeken kijk die je bij systeembeheer kan vinden staat er bijvoorbeeld dit.


In de naamomzetting voor de naam www.youtube.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
Taak categorie ( 1014 )


Deze error logg kreeg ik in het begin

De volgende melding van een onherstelbare fout is gegenereerd en verzonden naar het externe eindpunt. Dit kan resulteren in het beëindigen van de verbinding. De door het TLS-protocol gedefinieerde code van de onherstelbare fout 51. De foutstatus van Windows SChannel is 900.





Ik hoop dat dit genoeg informatie is om te weten waar het aan kan liggen.
Ik heb zoveel geprobeerd en elke keer hoop ik dat het werkt.
alles werkte perfect de router hebben wel al 4-5 jaar en opeens valt het internet uit voor een paar seconden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen en dit kan oplossen.

Nikodem
 
a. Eerste waar ik aan zou denken is dat je Sitecom router overbelast is op dat moment. Vooral downloads (en daar weer vooral de torrent-downloads van) kunnen een router gemakkelijk over zijn grens trekken.
b. Als ik het goed begrijp is je setup zo:
ST706 [als routermodem van je provider. Dus deelt (ook) ip-adressen uit aan verbonden apparaten, namelijk in de 192.168.1.x ip-reeks (zoals (bijv.) 192.168.1.65.]
Sitecom 300n [Wifi router, door jou zelf aangeschaft. Deelt ip-adressen uit aan verbonden apparaten in een andere reeks dan 192.168.1.x.]

Tijs.
 
Hallo Tijs heel erg bedankt voor je reactie

Ik denk niet dat de router overbelast is omdat ik bijna nooit dingen download ik heb helemaal geen u torrent.
Als ik mijn eigen computer uit heb en ik zit gewoon op mijn telefoon dan valt het internet ook gewoon op mijn mobiel.

B Ja dat klopt ik denk zelf dat het iets te maken kan hebben met een DHCP ik heb een DHCP lease van 10 jaar....

Nikodem.
 
Gegeven dat (vlgs. je provider) het niet aan de routermodem ligt moet het probleem dan in je Sitecom liggen.
Wat ik zou doen is de routerfunctionaliteit van de Sitecom niet (meer) gebruiken, dus de Sitecom te degraderen tot bedrade switch/accesspoint.

Even op jouw situatie aangepast (ST706 is routermodem, en geeft via DHCP ip-adressen uit in de 192.168.1.x reeks):

Instructie:
Je moet het LAN ip-adres van de Sitecom zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de ST706. En daarna de Sitecom via een van zijn 4 LAN-aansluitingen aan de ST706 verbinden.

Voorbereiding:
Het ip-netwerk van de ST706 moet je even achterhalen via een pc die je bedraad aansluit op de ST706, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de ST706 aan (stel dus dat daar 192.168.2.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.2.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).

Werkzaamheden aan de Sitecom router:
Je kunt daarna je Sitecom router gaan gebruiken als draadloos accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (ST706). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de Sitecom van de ST706.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de Sitecom.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de Sitecom, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista of Windows 7:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de Sitecom.
5. Zet DHCP serving uit op de Sitecom.
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de Sitecom uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de Sitecom een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de ST706, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de ST706. Dat kan een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de ST706 als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de ST706 al als LAN ip-adres gebruikt! [En ook niet het ip-adres van een ander apparaat die je eerder al een vast ip-adres had gegeven.]
Als je twijfelt, kies dan .253 als laatste deel van het LAN ip-adres van de Sitecom. Dat is in jouw setup dus: 192.168.1.253
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de Sitecom.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de Sitecom bedraad met een LAN poort van de ST706.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de ST706 ipv. de Sitecom.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de Sitecom nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de Sitecom].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de Sitecom zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de ST706.
Je hebt dus de Sitecom als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.
 
Er zijn nu al heel wat dingen mis gegaan....

Ik heb de DHCP uitgezet op de router
Bij de CMD is de Release gelukt maar het renewen lukte niet omdat ik geen internet meer had omdat de router niet was aangesloten op de modem.
Ik kan niet meer op de router inloggen ik kom niet meer op die site. en als ik een netwerkkabel in de router doe krijg ik geen internet meer van de router. ( De laptops ipads en mobieltjes hebben wel internet als ik ze aansluit op de router.... ) Ik weet niet of ik het nou goed heb gedaan.

En als ik een statische ip wil instellen dan heb ik geen internet meer ik had dit ingesteld.

Ip addres 192.168.1.140
subnet 255.255.255.0
default gateway 192.168.1.254

Dns niks ookal had ik die van google gedaan het internet werkt niet.

Nog bedankt ik zie dat u heel veel tijd heeft gestoken in de tekst en ik ben heel blij dat u me probeert te helpen.


Nikodem
 
Je zult het volgende niet (goed) hebben uitgevoerd:

8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de Sitecom bedraad met een LAN poort van de ST706.

Dus (toch) de WAN poort doorgekoppeld met de ST706 ipv. een van de 4 LAN poorten...

Tijs.
 
dus een switch is eigenlijk dat als ik een netwerkkabel aansluit op de router ik toch verbinding heb met de modem? want als ik het nu met een netwerkkabel aansluit staat er dat ik met

( Netwerk ) ben aangesloten en niet met de Sitecom Dus dan heb ik het toch goed gedaan?
 
Een switch zorgt ervoor dat je een aantal bedrade aansluitingen erbij krijgt met het apparaat waar het op aangesloten is.
Oftewel (omdat je 1 LAN verbinding van de Sitecom doorkoppelt met een LAN verbinding van de TG706) krijg je er netto 2 switchpoorten bij t.o.v. die ene LAN aansluiting op de TG706 (je hebt 3 switchpoorten die je kunt gebruiken op de Sitecom ipv. die ene op de ST706, dus netto 2 switchpoorten 'winst').

Als je precies gedaan hebt wat ik schreef dan zou (Netwerk) het netwerk van de TG706 moeten zijn.

Kijk eens na welk ip-adres je hebt gekregen en van welk apparaat, als je geen vast ip-adres maar gewoon "Automatisch toewijzen" ingesteld hebt én je pc aangesloten op de Sitecom.
Overigens:
a. Uit je posting 2 geleden krijg ik het idee dat de TG706 LAN ip-adres 192.168.1.254 heeft. Klopt dat?
b. Welk LAN ip-adres heb je aan de Sitecom toegewezen? Zal toch wel LAN ip-adres 192.168.1.253 zijn zoals ik als tip gaf?
En je zult dan (ook weer bij de LAN instellingen van de Sitecom) als subnetmasker 255.255.255.0 hebben opgegeven en als standaardgateway 192.168.1.254 ?
c. Je kunt niet een 192.168.1.x LAN ip-adres instellen op de Sitecom als die op dat moment via de WAN/Internet aansluiting (nog) is aangesloten op de TG706. Vandaar dat de eerste stap van mijn instructie is dat de Sitecom en de TG706 losgekoppeld moeten zijn. [En dat (later in de instructie) niet de WAN/Internet aansluiting van de Sitecom op de TG706 wordt aangesloten maar een van de 4 LAN aansluitingen.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
A. nee het heeft het ip adres 192.168.1.69
B. nog niet gelukt internet werkt niet of ik kan niet surfen op het internet.
C. de kabels zitten niet aangesloten op de WAN maar op de lan poort

Ik heb de Firewall DHCP en de port forwarding uitgezet op de router. ik heb het zo aangesloten ( Blauwe modem kabel zit aangesloten aan de router en dan zit er een gele kabel in de router en die gaat weer naar de pc.

En het statische ip neerzetten wil me maar niet lukken ik ben naar het netwerkcentrum gegaan > adaptaer instellingen weizigen > ip4 en daar had ik bij
Ip adres 192.168.1.235
subnet 255.255.255.0
Default gateway 192.168.1.254

ingevuld maar als ik dat doe en ik wil gaan surfen dan komt er te staan DHCP staat niet ingeschakeld .....

Dit komt bij mij tevoorschijn bij de CMD als ik ipconfig intyp zonder veranderingen in de Ip4 te doen

192.168.1.69
255.255.255.0
192.168.1.254
 
Als u wil kan ik een foto's maken en laten zien hoe de router zit aangesloten ?
 
Ok, je zegt dat de TG706 ip-adres LAN ip-192.168.1.69 zou hebben? Dat lijkt me sterk.

Ga nog eens terug naar de voorbereidingsstap, en check nog een keer of de standaardgateway (zodra aan de TG706 is aangesloten) wel 192.168.1.69 is. Noteer zowel het ip-adres dat je pc heeft gekregen van de TG706 en ook de standaardgateway! Waarschijnlijker zijn 192.168.1.1 of 192.168.1.254 als standaardgateway adres, lijkt mij...

Tijs.
 
Ik snap dit niet meer ik ben al heel de dag bezig om die stomme router en modem aan het werk te krijgen en niks werkt hoeveel tijd ik er ook insteek.
als het gaat om Modems en Routers dan ben ik totaal nutteloos ik heb die voorbereidingsstappen zovaak geprobeerd maar ik snap er niks van en het werkt gewoon niet.
Ik vind het wel fijn dat u me probeert te helpen maar ik wil gewoon dat het internet niet meer uitvalt.
 
a. Doe de voorbereidende stappen (verbinden rechtstreeks met de TG705), en noteer het een en ander.
b. Reset de Sitecom naar fabriekswaarden: "To reset the system settings to factory defaults, press the reset button for at least 10 seconds."
Hierna is hij weer router.
c. Doe de stappen 1 t/m 9 (oftewel de werkzaamheden op de Sitecom: Degradeer 'm tot switch/accesspoint).
d. Test of je, bedraad aangesloten aan de Sitecom, Internet hebt
e. Log in op de Sitecom op zijn nieuwe LAN ip-adres en doe de draadloze instellingen.

Dit moet gewoon goed komen. Oftewel: Ergens maak je een fout, en (omdat je weinig terugmeldt) weten wij niet wat je fout doet.

Even de reden waarom ik die Sitecom wil degraderen tot accesspoint/switch is juist om diens rol zo klein mogelijk te maken in de hele Internet-verbinding. Dus de minste kans dat de Sitecom de oorzaak is van het probleem waar je mee begonnen bent.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het gene wat ik heb gedaan.

Ik heb de router naar Factory default gezet
De DHCP uitgezet op de Router
De kabel uit de WAN gedaan en in het lan poort gedaan.
Er zit een blauwe kabel van de modem vast in de router ( NIET DE WAN ) maar in de Lan En dan nog een andere lan kabel die dan contact maakt met mijn computer.

Heb ik het dan zo goed gedaan?

Eerst stond er bij het netwerkcentruk dat ik was aangesloten met Sitecom77BcA en nu staat er dat ik aangesloten ben op NETWERK.

Heb ik het zo goed gedaan?

met vriendelijke groet

Nikodem
 
Dus ik heb van de router een switch gemaakt en de DHCP uitgezet zoals hierboven staat maar mijn internet valt toch nog uit.
 
Ok, in ieder geval goed dat het ombouwen gelukt is.

Als nu het Internet nóg uitvalt, zoals je gemeld hebt, dan zou ik weer contact opnemen met je provider. Zover ik kan zien heb je nu vanaf jouw kant er alles aan gedaan.

Tijs.
 
Nog heel erg bedankt vuur u hulp maar zou er een kans zijn dat het probleem word opgelost als ik een nieuwe router koop? het internet valt nu wel veel minder uit
 
Fijn dat het probleem in ieder geval nu (veel) minder optreedt.

Als antwoord op je vraag: Ik denk niet dat de aanschaf van een nieuwe router je probleem oplost: Per slot wordt er gesproken over DNS problemen, en dat is (met je router gedegradeerd tot accesspoint/switch) een probleem van je provider en/of de door hem geleverde TG706.
Dus dáárom schreef ik dat je, nu je aan jouw kant alle mogelijk verstorende zaken hebt uitgesloten, toch weer bij de provider moet zijn: Alles van Internet en inclusief de TG706 is de verantwoordelijkheid van de provider, niet van jou. Sterker nog: Daar kun jij helemaal niets aan veranderen/verbeteren; is dus echt het pakje aan van je provider.

Natuurlijk ga ik er dan wel vanuit dat de verbinding met je Sitecom stabiel is (indien ermee bedraad verbonden) en van voldoende (signaal-)kwaliteit (indien draadloos verbonden).
Verliezen alle apparaten die aan de Sitecom verbonden zijn de verbinding met de Sitecom? Of is er wel (goede) verbinding, maar werkt (alleen) Internet dan niet?
Indien alle apparaten de verbinding met de Sitecom verliezen, dan ligt het (mogelijk) tóch aan de Sitecom en dan zou je een andere router kunnen proberen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan