Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mert0412

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
7
Ik heb een probleem met mijn pc want de wifi verbinding valt regelmatig weg maar op mijn telefoon en ps3 doet internet het gewoon perfect.
Als ik een spel speel of film kijk op mijn pc dan valt internet soms weg en het word nu wel echt irritant. heeft er iemand misschien een idee wat de fout kan zijn ?
 
Dit is wel heel algemeen gesteld en bovendien ontbreken alle relevante technische details: Laptop/desktop, Windows versie, gebruikte wifi chip/insteekkaart/USB-stick etc.
Wat ik in het algemeen zou aanbevelen is een nieuwere driver voor je wifi chip/insteekkaart/USB-stick te installeren. Vooral voor Atheros en Realtek en RalinkTech apparaten kan dat wel eens helpen, en dan vooral als je (verouderde) drivers van de 'fabrikant' hebt geïnstalleerd, ooit, en (dus) niet de drivers die rechtstreeks van de wifi chip-fabrikant vandaan komt.

Verder (als het een laptop betreft) zijn de energiebesparende instellingen vaak zodanig dat als op accu wordt gewerkt de uitzend-/ontvangskracht van de wifi chip verminderd is, dus niet 'volle kracht'.

Tijs.
 
@dennisdennis12: Zie in de startposting dat smartphones en PS3 geen problemen hebben. Lijkt me dus niet een probleem met het gekozen Wifi kanaalnummer in de router????
Als ik dat verkeer zie, dan graag een toelichting hieromtrent van jouw kant.

tijs.
 
@dnties het kan zijn dat de laptop verder verwijderd is van de router of dat de laptop een slechtere antenne heeft, waardoor de laptop wel last heeft van een verkeerd kanaal en de andere apparaten niet. (met inssider is het ook mogelijk om te zien hoe gaat dat het signaal is, daardoor kan ik ook zien of het signaal voldoende is voor goed ontvangst)
 
Ok, op zich geen slecht iets om het al mogelijke oorzaak uit te sluiten, maar een smartphone en ook een PS3 zijn nou niet bepaald apparaten die een supersterke antenne hebben.
We wachten wel af waar de topic-starter mee terugkomt. Liefst met jouw gevraagde informatie én een reactie op mijn posting in 1 posting. :D

Tijs.
 
Dit is wel heel algemeen gesteld en bovendien ontbreken alle relevante technische details: Laptop/desktop, Windows versie, gebruikte wifi chip/insteekkaart/USB-stick etc.
Wat ik in het algemeen zou aanbevelen is een nieuwere driver voor je wifi chip/insteekkaart/USB-stick te installeren. Vooral voor Atheros en Realtek en RalinkTech apparaten kan dat wel eens helpen, en dan vooral als je (verouderde) drivers van de 'fabrikant' hebt geïnstalleerd, ooit, en (dus) niet de drivers die rechtstreeks van de wifi chip-fabrikant vandaan komt.

Verder (als het een laptop betreft) zijn de energiebesparende instellingen vaak zodanig dat als op accu wordt gewerkt de uitzend-/ontvangskracht van de wifi chip verminderd is, dus niet 'volle kracht'.

Tijs.

Ik heb een desktop , windows 7 32 bit, en ik heb een "Netgear Genie WNA3100M N300 draadloze usb-adapter" ik heb hem al 2 maanden ongeveer eerst deed hij het prima maar nu doet hij raar. en die inssider heb ik dit :
Computer: MSI MS-7592
CPU: Intel Core 2 Duo E6320 (Conroe-4M, B2)
1866 MHz (7.00x266.7) @ 1833 MHz (7.00x261.9)
Motherboard: MSI G41M-P26 (MS-7592)
Chipset: Intel G41 (Eaglelake) + ICH7
Memory: 2048 MBytes @ 523 MHz, 7.0-7-7-20
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - A-DATA Technology
Graphics: ASUS GT630-2GD3
NVIDIA GeForce GT 630, 2048 MB DDR3 SDRAM
Drive: WDC WD2500JB-00REA0, 244.2 GB, E-IDE (ATA-7)
Drive: Optiarc DVD RW AD-7200S, DVD+R DL
Sound: Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio [A1]
Sound: NVIDIA GF108 - High Definition Audio Controller
Network: Qualcomm/Atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller (L2c)
Network: NETGEAR WNA3100M N300 Wireless Mini USB Adapter
OS: Microsoft Windows 7 Ultimate Build 7601
 
inssider.jpgvolgens mij heb je iets anders gedownload/geïnstalleerd als inssider want bij inssider zou je dit moeten krijgen (ik heb dezelfde downloadlink gebruikt als in mijn post)
 
Laatst bewerkt:
De nieuwste driversoftware vanuit Netgear is deze

Overigens begin ik nu een beetje te geloven in wat dennisdennis12 schreef: Mogelijk heeft de kanaalkeuze hier wél invloed, omdat het hier 'slechts' een mini USB adapter betreft, dus zéker niet een insteekkaart met echte antennes.

Maar goed, je kunt beginnen met die driver die ik hierboven gelinkt heb. Ik kan voor jouw apparaat geen drivers vinden bij de wifi chip-fabrikanten (alhoewel het 'onder water' een Realtek chip bevat).
Heeft dat geen (directe) positieve invloed, dan zeker eens met inSSIDer gaan kijken of je wel een 'slim' kanaalnummer hebt. Zowiezo is het slim om die schermafdruk van inSSIDer aan dennisdennis12 te laten zien, voor (hopelijk) een gunstiger kanaalnummer.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
De nieuwste driversoftware vanuit Netgear is deze

Overigens begin ik nu een beetje te geloven in wat dennisdennis12 schreef: Mogelijk heeft de kanaalkeuze hier wél invloed, omdat het hier 'slechts' een mini USB adapter betreft, dus zéker niet een insteekkaart met echte antennes.

Maar goed, je kunt beginnen met die driver die ik hierboven gelinkt heb. Ik kan voor jouw apparaat geen drivers vinden bij de wifi chip-fabrikanten (alhoewel het 'onder water' een Realtek chip bevat).
Heeft dat geen (directe) positieve invloed, dan zeker eens met inSSIDer gaan kijken of je wel een 'slim' kanaalnummer hebt. Zowiezo is het slim om die schermafdruk van inSSIDer aan dennisdennis12 te laten zien, voor (hopelijk) een gunstiger kanaalnummer.

Succes,

Tijs.

ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en bij de inssider kreeg ik dit : http://prntscr.com/2w9wd5
 
Link Score is a grade for each network calculated by its signal strength, channel power and number of networks competing for airtime.
The closer Link Score is to 100 the better.

Je hebt een goed signaal en blijkbaar geen andere wifi netwerken in de buurt. Lijkt me dus niet een kanaalnummerprobleem.
Ik neem aan dat je die driver van mij pas net geïnstalleerd hebt, dus dat je nog even wilt testen of het probleem daarmee verholpen is?
Of stond die driver er al op voordat de problemen begonnen?

Tijs.
 
Link Score is a grade for each network calculated by its signal strength, channel power and number of networks competing for airtime.
The closer Link Score is to 100 the better.

Je hebt een goed signaal en blijkbaar geen andere wifi netwerken in de buurt. Lijkt me dus niet een kanaalnummerprobleem.
Ik neem aan dat je die driver van mij pas net geïnstalleerd hebt, dus dat je nog even wilt testen of het probleem daarmee verholpen is?
Of stond die driver er al op voordat de problemen begonnen?

Tijs.
Sinds ik deze driver heb geinstalleerd en die oude verwijderd is mijn internet op mn pc 0 keer weggevallen tot nu normaal zou het al 100 keer gebeurd zijn
 
Link Score is a grade for each network calculated by its signal strength, channel power and number of networks competing for airtime.
The closer Link Score is to 100 the better.

Je hebt een goed signaal en blijkbaar geen andere wifi netwerken in de buurt. Lijkt me dus niet een kanaalnummerprobleem.
Ik neem aan dat je die driver van mij pas net geïnstalleerd hebt, dus dat je nog even wilt testen of het probleem daarmee verholpen is?
Of stond die driver er al op voordat de problemen begonnen?

Tijs.
Mijn internet hangt nu wel veel, hij valt niet weg maar is wel erg traag
 
Als een test, met pc bedraad aangesloten aan de ubee, hetzelfde resultaat geeft, dan Ziggo bellen.

Tijs.
 
Als een test, met pc bedraad aangesloten aan de ubee, hetzelfde resultaat geeft, dan Ziggo bellen.

Tijs.

bedraad gaat hem niet worden maar op mijn telefoon heb ik via speedtest 15mb en via mijn pc niet eens 1!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan