Opgelost Internet werkt niet maar ping lukt wel op Windows Server 2022

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

bauwens1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
75
Beste

Ik ben een opleiding gestart voor netwerkbeheerder en ben nu wat aan het uittesten.
Ik wil mijn windows 11 met mijn windows server 2022 verbinden met elkaar maar ik heb geen internet. Wanneer ik ping in cmd, dan blijkt dat ik wel verbinding heb maar als ik naar google wil surfen, dan krijg ik dat ik niet verbonden ben.
Ik heb de regels aangepast van mijn firewall (bestands- en printerindeling echoaanvraag 4 en 6 aangevinkt) maar dat verandert niks aan mijn internet.

Ben ik 2 zaken door elkaar aan het halen of wat doe ik verkeerd?
Ik heb een fixed IP ingesteld (10.10.10.254 IP en 255.0.0.0 subnetmask die automatisch gemaakt werd).
Ik werk via VMWare aangezien ik geen Pro edition heb.

Alvast bedankt!
 
Zit dat IP adres in de range van je DHCP?
Heb je ook het correcte Gateway adres ingevuld?
 
Het is een vast IP adres ingesteld, dat was de opdracht. Ik heb geen gateway ingevuld omdat ik nog niet weet hoe ik dat kan invullen.
Ik heb een bestand toegevoegd zodat je de info kan lezen.

Het is op een virtuele machine en heb een LAN-segment ingegeven. Ik gebruik dus geen automatisch ingevuld IP adres.

Ik weet niet of ik het bestand van de windows 11 en server 2022 kan doorsturen? Ik gebruik VMware aangezien ik geen pro versie heb.

Alvast bedankt voor de info!
 

Bijlagen

  • IP.png
    IP.png
    40,5 KB · Weergaven: 3
Het lijkt er sterk op dat je de basis van networking nog niet helemaal door hebt. Dus tip 1 zou zijn om die stof nog eens door te nemen. Niet vervelend bedoeld, maar begrip van dit stuk is redelijk essentieel in dit vak.

Verder weet ik niet wat internet met het verbinden van Windows 11 en 2022 te maken heeft. Maar in het kort gezegd heb je 3 zaken nodig. Een uniek (in je eigen netwerk) IP adres, een gateway en DNS. Aangezien je geen DNS hebt ingevuld kan je Windows 11 geen namen omzetten naar IP adressen en dus lijkt je internet niet te werken.
 
Beste RogerS

Dat is inderdaad zo! Ik heb de basis nog niet volledig door, zeker niet van dit deel en daarom wou ik het thuis proberen tot ik het wist maar ik vind het niet :).

Ik bekijk sowieso nog eens de stof en wat er gezegd wordt over DNS. De gateway werd automatisch ingevuld en het IP adres heb ik gekregen van de persoon die lesgeeft. Daarom dat het IP 10.10.10.254 is en geen automatisch verkregen IP.

Alvast bedankt voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan