• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoeren van formule in aangrenzende cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
=ALS(D11="";"";VERT.ZOEKEN(D11;Artikelvoorraad!$A$2:$E$1000;5)*21/100)
test deze eens
 
Je had het bijna.
Probeer dit eens.
Code:
=VLOOKUP(E11,Artikelvoorraad!B2:F21,5)
 
Uit de formules die de vragensteller in rij 11 heeft gebruikt, blijkt dat hij in rij 11 de gegevens geplaatst wil zien die behoren bij het artikelnummer in D18. Dat in rij 11 de gegevens van een ander artikelnummer worden weergegeven dan het gewenste, komt omdat in rij 11 de vert.zoekenformules niet juist zijn gebruikt. De vragensteller heeft verzuimd de wijze van benaderen toe te voegen, er moet overal een 0 worden toegevoegd.
In D11 is vert.zoeken niet nodig, daar kan gewoon worden overgenomen wat in D18 staat.
In D11, E11; F11, G11 moet resp. komen te staan:
Code:
[COLOR="#000080"]In D11[/COLOR]: =ALS(D18="";"";D18)
[COLOR="#000080"]in E11[/COLOR]: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D18;Artikelvoorraad!A2:B1000;2;0);"")
[COLOR="#000080"]in F11[/COLOR]: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D18;Artikelvoorraad!A2:C1000;3;0);"")
[COLOR="#000080"]in G11[/COLOR]: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D18;Artikelvoorraad!A2:G1000;6;0);"")
 
JeanPaul28 en jolivanes ,

Bedankt voor jullie super snel reageren.

Ik heb mijn vraag gesteld in de hoop dat de gegevens van de blad artikelvoorraad over gezet zou worden naar werkblad.

Nu is excel een rekenkundig programma en ik begrijp de verwarring, door mijn vraag over het BTW zijn jullie over gegaan tot rekenen in de formule om BTW in te vullen als formule zelf, dat was niet de bedoeling en mijn excuses voor de verwarring in deze.


zapatr,

Je zag zeer scherp wat ik bedoelde, dit programma heb ik overgenomen ergens in deze site en het werkte prima, alleen ik wou dat ene toevoeging er in zetten en het lukte mij met geen mogelijkheid.

Met jou nieuwe formules erin werkt het zoals door mij werd gevraagd en het werkt als een speer, heel erg bedankt en de anderen helpers ook heel erg bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan