Invoerformulier met keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

anlag1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
144
Ik heb een invoerformulier met een vijftal tekstvelden om in te vullen.
Dit formulier is gekoppeld aan een tabel waar de gegevens in worden opgeslagen.
Het eerste veld is een keuzelijst die met "select distinct enz." waarden uit een andere tabel haalt.
De bedoeling is dat deze waarde ook in de tabel terecht komt die gekoppelt is aan het formulier.
Er moet op een of andere manier een koppeling tot stand woreen gebracht tussen de keuzelijst en de gekoppelde tabel.
Maar weet echter niet hoe, wie kan me helpen?:rolleyes:
Gr.
Andre
 
Dat doe je bij de eigenschap <Besturingselementbron> van de keuzelijst.
 
Michel, het lukt me niet, zal wel weer iets simpels zijn, maar toch, je zal om t'hand zitten.
Heb je misschien een voorbeeldje?
thnx
Andre
 
Ik heb in je eerdere voorbeeldbestand een tabel toegevoegd, en daar de keuzelijst Supplier aan gekoppeld. D.w.z.: dat had je zelf al gedaan, maar dan zonder tabel. Dus hij werkte verder niet; nu wel.
 

Bijlagen

  • color.rar
    30,1 KB · Weergaven: 64
Rest mij eigelijk nog één vraag, Octafish had er al eerder een antwoord op gegeven maar krijg het niet voor elkaar
Bij het openen van een formulier met keuzevak is deze leeg, hoe kan ik er voor zorgen dat het keuze vak het eerste recordveld toont waar hij aan is gekoppeld?
Gr.
Andre
 
Oef.... dat is vrij link, vind ik.... Je zou dat eigenlijk niet moeten willen, want het invullen van een keuzelijst moet een bewuste handeling zijn. Door een standaardwaarde in te vullen, vergroot je de kans dat gebruikers de lijst niet meer aanpassen. Bovendien loop je de kans dat bij het openen van een record de reeds opgeslagen waarde wordt overschreven door de standaardwaarde. En dat zal toch de bedoeling niet zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ben denk ik niet duidelijk geweest, sorry:(
Het gaat alleen om het zoeken naar records van een tabel in een formulier met een keuzevak, in het formulier gaat het alleen om het tonen.
Bij openen tonen de tekstvelden de waarden uit de eerste record.
alleen het keuzevak is leeg, kan deze ook het veld uit de eerste record tonen?
Gr.
Andre
 
Kom ik weer terug op het eerste antwoord dat ik gaf: koppel de eigenschap <Besturingselementbron> van de keuzelijst aan het tabelveld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan