ip cam extern bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinusvD

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
105
Ik heb een (nou ja eigenlijk 3 ip camera's)
Maar ook na alles wat ik gelezen en uitgeprobeerd heb kom kan ik niet de camera van buitenaf benaderen..

Ik heb een Huawei router type HG655d van online.
Mijn interne ip van mijn camera is 192.168.1.126:81

Ook heb ik mijn externe ip opgezocht en ingevuld maar ook dit werkte niet.

Ik heb op mijn modem al wat ingevuld maar het werkt ook niet..
extern ip instellen.png

Wat gaat er verkeerd?
 
a. Je moet je camera NIET testen vanuit je lokale netwerk maar van buiten je lokale netwerk (bijv. bij een vriend of zo). Dit omdat routers voor thuisgebruik het zelden mogelijk maken om vanaf intern de portforwarding te testen door het publieke ip-adres van dezelfde router aan te geven(!)
Wel kun je je portforwarding testen vanuit je thuisnetwerk: Ga naar http://www.canyouseeme.org en test (in jouw geval) poort 81
b. Afhankelijk of je in NL of in BE woont: In BE zijn bijna altijd (bij prive abonnementen) de poorten < 1024 inkomend geblokkeerd. Dus in dat geval moet je een poortnummer > 1024 portforwarden naar poort 81 van je ip-camera. Nu vermeld je dat je bij Online zit, dus (neem ik aan) in NL. Dan geldt dit punt voor jou natuurlijk niet.
c. Als je op je ip-camera vergeten bent om Standaardgateway in te vullen bij de ip-instellingen (standaardgateway moet verwijzen naar het LAN ip-adres van je router), dan gaat het ook niet werken.

Dat zijn zo snel wat tips. Succes.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb de website bezocht en poort 81 is open zo geeft deze aan.
Maar ik heb op de zelfde manier mijn andere camera ingevuld maar nu poort 90 en zijn eigen ip adres en deze krijg ik niet open.
moet hier dan wat andes ingevuld worden?
 
Qua portforwarding doe je het goed (TCP poort 90 extern naar poort 90 intern van ipcam2), vooropgesteld dat ipcam2 ook op het 192.168.1.x ip-netwerk voorkomt. Is die echter aan een andere router aangesloten (dus ook op een ander ip-netwerk) dan moet het anders!

Tip c. geldt ook voor de andere ip-camera's, dus kijk dat ook bij ipcam2 na!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De 2de cam gaat via de zelfde router en heeft als internnr 192.168.1.70 meegekregen met poort 90.. ik heb dit ipnr ingevuld waar ik bij de eerste 192.168.1.168 ingevuld heb... maar via de door u bijgevoegde link word aangegeven dat de poort gesloten is?
 
Nogmaals: Is de standaardgateway wel ingevuld op ipcam2???
Tip c. geldt ook voor de andere ip-camera's, dus kijk dat ook bij ipcam2 na!

En heb je wel poort 90 aangegeven? Als je alleen het ip-adres van de portforwarding ingangen had aangepast, dan wordt poort 81 van ipcam2 bekeken, en dat werkt (natuurlijk) niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je had gelijk, de standaard gateway stond niet goed..
Ik had dat niet goed gelezen..
Ik heb nu 2 poorten open staan via mijn extern ip adres..
Klasse werk..

Misschien kunt u mij ook helpen met de volgende vraag?
Of moet ik hier een aparte vraag voor stellen?

ftp instellingen.png

Op mijn router zit een usb aansluiting waarop ik een HD aangesloten heb.
Deze kan ik instellen als FTP server.
Ik kan mijn FTP hd berijken via de computer..

Via de cam instellingen kan ik beelden opslaan op deze server.
Alleen ik krijg deze fout melding Test ... Failed Can not connect to the server
Hierboven heb ik een afbeelding gedaan van wat ik ingevuld heb bij de camera.

Ik weet echt niets van FTP servers dus vandaar de vraag klopt dit of moet het anders?
 
Daar moet je een aparte vraag voor maken.

Mooi dat de 2 camera's werken, nu.

De huidige vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan