is bij een selectie een mogelijkheid voor en / of (combinatie)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardderee

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wil op meerdere velden kunnen sorteren en hierbij een “EN/OF” relatie.

Als je kijkt in bijgevoegde bijlage en je filtert op het veld “Directie”, dan krijg ik 5 regels te zien (die zijn aangevinkt). Maar wil ik ook Commercie, dan kan zie ik nog maar 1 record (alleen de laatste).

Ik wil dus zowel alle records zien, waarbij Directie is aangevinkt en en/of commercie. Graag vooraf een selectie maken, waarbij ik de gewenste gegevens kan aangeven en dan na OK te klikken de resultaten krijg.

Filter op Directie (en ik zie nog maar 1 record bij Commercie, omdat de 4e regel bij directie niet is aangevinkt, dus logisch).

Wat ik graag zou willen is: Een voorselectie, waarbij ik aangeef welke records ik zou willen zien. In dit voorbeeld wil ik alle records zien waarbij zowel directie is aangevinkt ALS Ook Commercie is aangevinkt en dus geen relatie met elkaar hebben.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Met vriendelijke groeten
Richard
 

Bijlagen

  • selectie meerdere records obv selectiescherm_.doc
    65,5 KB · Weergaven: 15
Je geeft niet aan hoe je die filtering denkt te gaan maken; doorgaans zul je met programmeren aan de slag moeten om a) te kunnen kiezen of je de EN variant of de OF variant wilt gebruiken, en b) de selectie zelf op te bouwen. Op een formulier is dat namelijk nog wel te maken.
 
Hallo Michel,
Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad op zoek naar hoe je een formulier maakt, waarop je selecties kunt maken en dan het gevraage resultaat (zie mijn vraag) weergeven.
Kun jij mij aangeven hoe ik dit kan maken?
Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan