• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is deze formule simpeler te schrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zet je er kreten tussen als (D12="x"). wat voor meerwaarde heeft dit?
het einige wat je nu doet is H3+H5+H6+H7

Oh sorry, hebben wel degelijk zin xD mijn fout. ga is even kijken wat ik kann doen.

Opmerking: ik denk dat die niet korter kann, Maar ik zie wel dat je 2x H3 pakt.
H4 is in deze nergens van toepassing?
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze niet verplicht zijn om een verzekering af te sluiten of om een tshirt te kopen, waardoor het te betalen bedrag dus kan varieren. Ik kan ook het bedrag invullen als ze daarvoor kiezen,maar dit leek me makkelijker.
 
Werkt toch prima? Door de opzet van je sheet zal het niet veel simpeler kunnen vermoed ik.

Als je bijvoorbeeld in rij 12 de prijzen onder de posten zet kun je deze formule gebruiken:
Code:
=SOM.ALS(D13:H13;"x";$D$12:$H$12)
 
Niet simpeler maar wel logischer:
Code:
=AANTAL.ALS($D12:$E12;"x")*$H$3+ALS($F12="X";$H$5;0)+ALS($G12="X";$H$6;0)+ALS($H12="X";$H$7;0)

Heb het voorstel van de vorige spreker! toegepast in uw bestand.
 

Bijlagen

  • Betalingen aanmeldingen 2015.xlsx
    21 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp, heb het voor elkaar nu!

Nog een kleine vraag die van het onderwerp afwijkt: Is het mogelijk een excel bestand te beveiligen met een wachtwoord, zodat mensen wel het bestand kunnen openen en bekijken, maar niet kunnen wijzigen? Is namelijk wat overzichtelijker, aangezien ik de enige ben die de financien aanpast. Voorkom je ook dat ze per ongeluk dingen aan gaan passen die niet kloppen enzo
 
{=SOMPRODUCT(--(D12:H12="x")*TRANSPONEREN(H3:H7))}
zet eerst in H4 300
matrixformule afsluiten met Ctrl Shift Enter
 
Werkmap beveiligen tegen bewerken: menu controleren > blad beveiligen

Edit: was eerst wat te rigoureus :D en had het hele bestand beveiligd tegen openen... sorry. Bovenstaande voldoet wel aan de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan helemaal niemand het bestand meer inzien. Is het niet mogelijk om een wachtwoord erop te zetten die het wijzigen van informatie tegenhoudt?
 
Maar jawel je moet gewoon via de tab controleren op beveiligen duwen en een paswoord ingeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan