is dit een goede game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
179
het budget mag niet over schreden worden is namelijk 670.
graag snel beantwoorden ik ga hem morgen bestellen.
( alvast bedankt ) is dit goed voor best zware games ?

Team Elite 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of € 32.95

Asus DRW-2014S1T S-ATA, Bulk, Wit € 21.00

AMD CPU Athlon 64 X2 6000+ 3.00 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , € 90.00

Asrock A770CROSSFIRE€ 58.95

Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 45.95

Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 Home Premium, UK, OEM € 95

Salland Assemblage Desktop + Installatie Windows, 1 Jaar € 70

Sapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x € 144.95

Hiper Type M 580 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating € 53.00

Sharkoon Rebel9 Economy Edition Zwart, Geen Voeding € 37

2x Revoltec Fan AirGuard 120 mm € 9.90

totaal 668.68
 
ik wil liever xp maar ik weet niet of de xp home edition wel dual cores ondersteunt las namelijk ergens van niet. ( zelfs op meerdere plaatsen)
 
dus ik kan dan voor een game pc beter win xp kiezen of moet ik dan juist vista kiezen omdat die direct x 10 ondersteunt
 
dus ik kan dan voor een game pc beter win xp kiezen of moet ik dan juist vista kiezen omdat die direct x 10 ondersteunt

Ik zou bezuinigen op de voeding (een goede 400 watt van Cooler Master, Antec, Zalman,Chieftec bv. is meer dan zat) en van dat geld 2 GB RAM extra kopen. Zorg er wel voor dat je Vista 64-bit neemt, anders gebruik je maar 3,25 GB van de 4 (64-bit is net zo duur als 32-bit).

En gewoon Vista kopen. Werkt prima. Bovendien kun je dan je volledige 4 GB gebruiken (XP 64-bit is er wel, maar alleen in het Engels en de driverondersteuning is slecht) en heb je natuurlijk DirectX 10.

Aan jou de uiteindelijke keuze natuurlijk...
 
Zorg er wel voor dat je Vista 64-bit neemt, anders gebruik je maar 3,25 GB van de 4 (64-bit is net zo duur als 32-bit)
Dit is zonder meer waar, maar heb je die 4 Gb dan nodig? Voor Vista kan je met 2 Gb al prima uit de voeten.

Voor echt zware games moet je tegen woordig naar de Core2duo. Met deze kan ook prima uit de voeten maar ik twijfel of je ze met de maximale instellingen kan draaien

Ron
 
maar als ik dan een keer naar crossfire wil overstappen kost me dat een nieuwe videokaart logisch maar dan ook een nieuwe voeding en 2gb is toch wel genoeg ?
 
Dit is zonder meer waar, maar heb je die 4 Gb dan nodig? Voor Vista kan je met 2 Gb al prima uit de voeten.

Nou, games als Crysis en Flight Simulator X vragen al heel wat. Bovendien is het wel lekker als je voor die spellen niet al je programma's direct hoeft af te sluiten om geheugen vrij te maken. En voor de toekomst is 4 GB zeker alvast handig. En wat is nou die kleine 30 euro extra...

Voor echt zware games moet je tegen woordig naar de Core2duo. Met deze kan ook prima uit de voeten maar ik twijfel of je ze met de maximale instellingen kan draaien
Ron

Tja dat ligt er natuurlijk net aan welke C2D je hebt en op welke snelheid deze draait...
 
ik denk dat ik 2gb doe want ik heb ook niet meer geld en dan koop ik later nog wel een setje van 2gb erbij. dat is toch niet echt veel en voorlopig is 2gb wel genoeg lijkt me.
 
maar als ik dan een keer naar crossfire wil overstappen kost me dat een nieuwe videokaart logisch maar dan ook een nieuwe voeding en 2gb is toch wel genoeg ?

Tja ik zou sowieso die voeding die je noemde niet kopen, omdat dat geen a-merk is, wat bij voedingen heel belangrijk is, omdat deze stabiel moet zijn, want deze voorziet alle componenten immers van stroom. Als je wil overstappen naar CrossFire later, dan heb je aan een goede 500 watt genoeg, maar die Hyper Type van jou zou ik dan echt niet vertrouwen (nu ook al niet eerlijk gezegd).

Zoals ik dus al zei, koop een voeding van de bekende a-merken, welke je hier vindt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1297353
 
ik denk dat ik 2gb doe want ik heb ook niet meer geld en dan koop ik later nog wel een setje van 2gb erbij. dat is toch niet echt veel en voorlopig is 2gb wel genoeg lijkt me.

Kan ook, maar doe jezelf een plezier en koop toch maar een andere voeding...
 
zou je anders alstublieft voor mij kunnen kijken op salland welke voeding dan goed is liefts wel een 500 watt.
anders moet ik steeds vragen welke goed is ook zo dom.
 
Be Quiet! Straight Power E5 500 Watt, 20+24 Pins, € 67.95
kan ook voor 69 een earthwatt van antec met 650 watt
 
Laatst bewerkt:
Pak die Antec Earthwatts 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating maar dan, € 65.95. Die voldoet prima, ook als je in CrossFire gaat werken.
 
waarom niet de earthwatt van antec met 650 watt die is 69,95 scheelt bijna niks maar dan heb je wel 650 watt
 
is de 500watt van antac earth nu beter dan de 650 watt of niet
 
Heb ergens gelezen dat je best het geheugen samen aankoopt, twee verschillende loten van dezelfde fabrikant kunnen minimale timings verschillen hebben wat tot een aanzienbare vertraging van je systeem kan leiden. Dan hebben we het nog niet over verschillende leveranciers. Als je je Mobo effe van nabij bekijkt zal je zien dat bepaalde geheugen banen zig-zag lopen, dit is om alle banen exact even lang te hebben om te voorkomen dat één signaal er voor een ander is. Dan spreken we over banen van enkele centimeter...

Wat de voeding betreft, niet op 25€ zien een lage kwaliteits voeding die minder beveiligd is kan je hele PC om zeep helpen bij een defect. Kies eveneens voor eentje > 600W je weet nooit wat je er nog ga bijsteken.

Wat Vista64 betreft, deze versie aanvaardt enkel door microsoft gevalideerde drivers. Oude randapparatuur zal mogelijks niet meer werken en voor nieuwe moet je dit zeker nakijken. De validatie bij Micro$oft is niet gratis (wat had je gedacht) en veel fabricanten laten enkel nieuwe apparaten valideren. Blijf je bij Vista32 of XP dan zou kan je maximaal 2 tot 3,2 Gb geheugen adresseren, wat voor de meeste huidige games ruim voldoende is.

Hal,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan