• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is dit mogelijk in Excel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpastoor

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een database (werkblad 2) gemaakt met in verticale lijn adressen en in horizontale lijn de bij dit adres behorende gegevens.
Op werkblad 1 kan ik aangeven van welk adres (pull-down) ik informatie wil en deze verschijnt dan er onder.

Is het ook mogelijk om meerdere adressen te kunnen selecteren en dat mijn voorblad de verschillende gegevens per locatie kan laten zien?!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!


Groet Pim
 
Volgens mij kan je met 1 puldown menu maar 1x selecteren (maar ja, excel blijft je verbazen) :D
Je kan toch ook meerdere pull-down menu's onder elkaar kwijt - Blanco als je ze niet nodig hebt etc. etc.

Succes,
Martin
 
Zoiets misschien ?
 

Bijlagen

  • Pulldown.xls
    23,5 KB · Weergaven: 69
Mooi stukje vba Rudi.
Het wordt geloof ik toch tijd dat bij mij het vba lampje eens gaat branden.

Martin
 
@Martin Hetzelfde gevoel bekruipt mij als ik die megaformules hier zie voorbijvliegen:p
 
Beste pimpastoor ;)

Zie bestandje zonder VBA code.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Pulldown(1).xls
    32 KB · Weergaven: 47
:) Bedankt voor de hulp zover...
Het is echter niet wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook niet mogelijk is.

Wat ik wel nog zou willen weten. Is het mogelijk om kolommen in te voegen in de database, zonder dat ik dan erna alle formules in me voorblad moet wijzigen. Ik werk met de formule vert.zoeken en op kolom nummer?


Groet
 
Het is echter niet wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook niet mogelijk is.
Wij hebben hier geen glazen bol dus een voorbeeldbestandje (zonder gevoelige info) is dus meer dan welkom want als 3 personen dezelfde informatie uit jouw vraag halen .....
 
Hierbij het voorbeeld bestand..

Ik wil het bestand optimaliseren.
Als het vorige niet mogelijk is, is het dan misschien wel mogelijk om met één werkblad te werken en bovenin met 2 pull-downs.
In dat geval moet het onderste deel niet statisch zijn.



Groet
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    37,9 KB · Weergaven: 37
Beste pimpastoor ;)

Zie bestandje zonder VBA code.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoe maak je dit?
Ben al 2 uur aan het googelen maar kom er niet uit. Ik zou het graag willen gebruiken om een wagenpark overzichtelijk te maken, dus ID nr selecteren en in de rest van de cellen de gegevens van een voertuig (kenteken e.d.)

Ik gebruik excel 2003.
 
Beste Jeroen, gelieve zelf een vraag te starten met eventueel een verwijzing naar deze topic. Voeg een voorbeeldbestandje bij met wat je hebt en wat je wil bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan