Is dit redlijk genoeg voor....

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceltje9

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
395
Hoi allemaal,
Ik heb online een pc samengesteld,
Ik heb de beste dingen geprobeert en zo goedkoop als kan,
Alles is eigelijk nog aardig duur,

Hier een lijstje met de specs er van
Ben lekker aan het sparen het is tenslotte 900, euro


EDIT: hele andere samenstelling:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...395246]=2&product[385562]=1&product[253516]=1

Is dit nou genoeg voor gamen op small/medium zoals Minecraft qpang train sim 2012, train sim werkte al op een 1gig dus dat werkt zowiso

Ik neem ook op met bandicam en skype veel voor mijn gamekanaal
 
Laatst bewerkt:
Deze pc is niet in balans. Waarom koop je eigenlijk een losse netwerkkaart? Elk moederbord heeft tegenwoordig een gigabit ethernet poort onboard!
 
lui

ok De voeding ga ik verhogen is neit veel duurder

k1pje
Omdat ik draadloos heb en de drivers van mn usb sing zijn 200mb vind ik zonde

Heb daarom een draadloze kaart achter
 
Maak eens een winkellijstje aan op azerty.nl, dan kunnen wij veel gemakkelijker meekijken en meedenken. Zoals gezegd: je pc is verschrikkelijk uit onbalans, een erg sterke videokaart bij een middelmatige processor is niet een goede combinatie.

Tevens heb je niet verteld wat je budget is.
 
Topic verplaatst van : Hardware-overig ---> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.
 
Heb een I3 genomen omdat je voor bijna alle games toch 2 core nodig hebt, en met de 70 euro die je daarmee bespaart kan je een veel betere videokaart kopen. :p
 
duurde even maar ik heb dit bij elkaar gezocht http://azerty.nl/winkelmandje/winke...340441]=2&product[338183]=1&product[305164]=2

Ik neem 3 schermen Maar houd de videokaart dat

Scherm 1 -*- 8=locatie welk scherm
Hoofdscerm 23 inch doorsnede met hdmi aanluiting (hoofd scherm midden)
scherm 2
extra scherm 19inch met high resolution vga kabel
scherm 3
extra scherm 19inch met high resolution vga kabel

Kan dit ?
gr
marcel
 
Ik zie een i5 in je lijstje staan, dat is natuurlijk beter dan een i3 die jij zegt te willen nemen :p Wel aan te raden die i5, dan loop je niet snel tegen limitaties aan van spellen qua processor.

Verder: ik zit eens te kijken naar je kabels e.d. die je mee wil bestellen. Heb je zelf geen VGA/DSUB kabels meer? Die kabels die je wil kopen zijn namelijk best duur en voegen niets toe ivm een standaard kabel. Wat betreft het verloopje van DVI naar VGA/DSUB: er wordt bijna altijd 1 zo'n verloopje bij de videokaart geleverd, dus je hebt er daar maar 1 van nodig eventueel bij de bestelling (ga dus even na of deze bij de videokaart geleverd wordt). (DVI geeft overigens wel beter/scherper beeld, is er een reden waarvoor je voor DSUB kiest? Hebben de 19 inch monitoren geen DVI?)

Wat de beeldschermen betreft: je wil 3 schermen op 1 videokaart aansluiten begrijp ik. Als je dat wil doen, dan zal je gebruik moeten maken van de DisplayPort anders werkt het niet. Je zal dan een actieve Displayport naar HDMI (of DVI?) nodig hebben, zoals deze: klik

Qua randapparatuur is het voornamelijk een persoonlijke keuze, daar kan ik je weinig advies over geven. Hier zou je naar mijn idee nog best wat op kunnen bezuinigen.

Als het binnen je budget past, zou ik eerder de HD6870 van AMD nemen, deze is echt veel meer waar voor je centen en kost ongeveer 10 euro meer, bijvoorbeeld deze: klik

Wat betreft het moederbord: in die prijsklasse adviseer ik een ander moederbord met een andere chipset. Deze chipset heeft namelijk veel meer handige features: klik (niet dat het door jou gekozen moederbord slecht is, deze is gewoon veel beter).

Als voeding zou ik zelf voor een Corsiar voeding of XFX voeding gaan (toch ietsje betere kwaliteitsvoedingen), voorbeeldje Corsair & voorbeeldje XFX

Geheugen is een prima keuze. Net als de processorkoeler. Als alternatief voor de processorkoeler kan je eventueel de Scythe Mugen 2 overwegen: klik (heeft Azerty helaas niet meer, Mugen 3 is ook wel redelijk maar minder goed dan de Mugen 2)

Behuizing: je hebt een mooie behuizing gekozen die prima in orde is, erg gave en strakke behuizing. Eventueel kan je overwegen om een iets goedkopere te nemen.


Hopelijk heb je wat aan mijn opbouwende kritiek. Je bent in ieder geval goed op weg!
 
Laatst bewerkt:
duurde even maar ik heb dit bij elkaar gezocht http://azerty.nl/winkelmandje/winke...340441]=2&product[338183]=1&product[305164]=2

Ik neem 3 schermen Maar houd de videokaart dat

Scherm 1 -*- 8=locatie welk scherm
Hoofdscerm 23 inch doorsnede met hdmi aanluiting (hoofd scherm midden)
scherm 2
extra scherm 19inch met high resolution vga kabel
scherm 3
extra scherm 19inch met high resolution vga kabel

Kan dit ?
gr
marcel

dat gaat er niet mooi uit zien ik raad je aan om 3 schermen van dezelfde grootte te nemen
minimaal 21,5 inch groot anders krijg je resolutie verschil problemen

en voor 3 schermen moet je minimaal 1 scherm op 1 native displayport aansluiten
de andere twee zullen op DVI of HDMI aangesloten moeten worden omvormers/adaptertjes van 10 euro gaan niet werken
 
Ziet er goed uit op de SSD na, deze is echt een heel erg slechte. Veel van deze SSD's geraken heel snel defect en zijn bij lange na niet snel.

Advies hiervoor: Neem de 128GB versie van de Crucial M4 of de Samsung 830, zeer snelle en betrouwbare schijven, tevens goedkoper!
klik voor samsung 830
klik voor Crucial m4
 
SSD zorgt ervoor dat windows toch sneller opstart Eigelijk maakt mij dat niet zo veel uit
 
dat kan, je moet de SSD zien als je hardeschijf alleen met minder geheugen en veel sneller. Als je wilt dat windows sneller op start kan je windows op de SSD zetten. Als je een ander programma hebt, die je veel gebruikt, kan je die ook op je SSD zetten zodat die ook sneller kan werken. En omdat de SSD veelal weinig geheugen heeft kan je dingen als data gewoon op je Harddisk zetten.

Kortom een SSD is een handige bijdrage aan je pc. Dus als ik jou was zou ik het wel houden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan