Is mijn PC goed genoeg voor De Sims 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

muismatje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
6
Hallo mensen :)

De Sims 3 komt in juni uit, en ik ben heel erg benieuwd of mijn PC het goed aan kan.
Zo niet zou ik graag wat advies willen of ik een nieuwe computer moet kopen of mijn huidige kan laten updaten. Mijn excuses als ik mijn vraag in de verkeerde plek heb gesteld. Maar onder het kopje hardware/systeem leek dit mij het meest logische.

Oké, hier is de vergelijking van mijn computer systeem en de systeemeisen van het spel:
Windows Vista:

* 2.4 GHz P4 processor of gelijkwaardig
Ik heb: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz

* 1.5 GB RAM
Ik heb: 2.0 GB

* Een 128 MB Videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0
Ik heb: NVIDIA GeForce 8400 GS (1008 MB)

* De laatste versie van DirectX 9.0c
Ik heb 7. nog wat..

* Micosoft Windows Vista Service Pack 1
Ja

* Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen games."
Ik heb: 106.5 GB

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst heb gekeken bij de website 'Can you RUN it?'.
Die geeft me door dat ik in principe ben geslaagd voor de minimumeisen zoals je hierboven ziet. Maar dat vertrouw ik niet helemaal. Ik heb vaker mee gemaakt dat ik eerst naar die website ging, het spel daarna heb gekocht en dat het dan toch minder goed werkte. Bijvoorbeeld dat het spel stotterde of niet helemaal goed werkt met de kleuren in he spel zelf. Dat wil ik dus niet. Ik wil dat het spel goed zal werken.

Mijn vragen:

1. Denken jullie dat ik het spel goed zal kunnen draaien?

2. Zo nee, raden jullie me aan om mijn PC te laten updaten bij Paradigit?

3. Zo nee, wat voor PC met systeem raden jullie me aan om te kopen?

Onthoud hierbij dat De Sims 3 100 procent zeker opvolgers gaat krijgen. Ik wil niet dat alleen De Sims 3 goed loopt maar ook zo meteen de uitbreidingen en alles wat er bij komt kijken.

Ik denk dat dit het is.
Erg bedankt voor jullie aandacht en tijd, nogmaals sorry als ik het in de verkeerde topic ruimte heb geplaatst.

Groetjes,
Patricia
 
Ff vraagje tussendoor, maar je draait Vista en hebt directx 7? Beetje vreemd, zou in principe directx 10 moeten zijn.

Edit: waarschijnlijk heb je bij de driver versie van je videokaart de getallen aangezien voor de direcx versie.

Je zou het spel gewoon moeten kunnen draaien, maar verwacht geen wonderen. Je videokaart is namelijk niet 1 van de betere voor het gamen.
 
Laatst bewerkt:
Ff vraagje tussendoor, maar je draait Vista en hebt directx 7? Beetje vreemd, zou in principe directx 10 moeten zijn.

Edit: waarschijnlijk heb je bij de driver versie van je videokaart de getallen aangezien voor de direcx versie.

Je zou het spel gewoon moeten kunnen draaien, maar verwacht geen wonderen. Je videokaart is namelijk niet 1 van de betere voor het gamen.

Hoi,

Dank je wel voor je antwoord :)
Dit is wat Can you RUN it? mij aangaf qua Direct X: Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 7.15.11.5834.
Vanuit dacht ik dus dat het versie 7... nog wat was. Maar ik kan het ook totaal verkeerd lezen :)

Even een ander vraagje er tussendoor. Mijn CPU, wat het ook mag zijn, staat naast mijn grafische kaart als laagste aangegeven. In principe kan ik een grafische kaart laten vervangen natuurlijk. Maar kan dat ook met een CPU?
Wat zou ik daarmee kwijt kunnen zijn?
 
Een E4500 is een stuk beter dan een pentium 4 2,4 ghz.
Ook de videokaart is veel beter da nodig. Een oude radeon 9600GT is al meer dan goed genoeg.
Als je pc nu nog snel genoeg is voor je, dan zou ik gewoon wachten tot sims 3 uit is.
 
Een E4500 is een stuk beter dan een pentium 4 2,4 ghz.
Ook de videokaart is veel beter da nodig. Een oude radeon 9600GT is al meer dan goed genoeg.
Als je pc nu nog snel genoeg is voor je, dan zou ik gewoon wachten tot sims 3 uit is.

Oké, dank je wel. :thumb:
 
je hebt vista en 2 gig ram... voor vista zou ik toch minimaal 3 gig aanraden.
 
je hebt vista en 2 gig ram... voor vista zou ik toch minimaal 3 gig aanraden.

Ik heb de PC zo in de winkel gekocht. Het loopt prima, alleen qua grafisch is het met spellen niet 100 procent. Of dat met Vista te maken heeft weet ik niet :)

Aangezien ik mijn antwoord al heb en ik jouw signature lees zal ik het topic op opgelost zetten. Ik wist niet dat het kon.

Bedankt voor de antwoorden nogmaals!
 
vind je 1 gig ram voor de sims 3 niet een beetje weinig dan?

vista verbruikt namelijk zo goed als 1 gig als hij idle is oftewel niks doet.

dus hou je nog maar 1 gig over voor andere dingen zoals de sims. drm raad ik alle vista gebruikers om 3 gig te gaan gebruiken.

wss heb je ddr2 ram. je hebt maar 1 gig extra nodig dat kun je tegenwoordig voor een prikkie halen. voor als je advies wil kun je altijd onder de hardware>geheugen sectie van dit forum kijken.
 
vind je 1 gig ram voor de sims 3 niet een beetje weinig dan?

vista verbruikt namelijk zo goed als 1 gig als hij idle is oftewel niks doet.

dus hou je nog maar 1 gig over voor andere dingen zoals de sims. drm raad ik alle vista gebruikers om 3 gig te gaan gebruiken.

wss heb je ddr2 ram. je hebt maar 1 gig extra nodig dat kun je tegenwoordig voor een prikkie halen. voor als je advies wil kun je altijd onder de hardware>geheugen sectie van dit forum kijken.


Het punt is dat ik totaal geen verstand van computers heb :)
Dat is waarom ik hier advies vraag ;-) Of ik het genoeg vind: geen idee dus, haha.

Het kan sowieso geen kwaad om extra ruimte erbij te kopen. Zoals je zegt hoor ik van iedereen dat het voor weinig te koop is. Dus zal ik je advies zeker mee nemen. Dank je wel :)
 
ik wil even verduidelijken...

omdat je over "ruimte" begint...

RAM geheugen is NIET hetzelfde als Harde schijf ruimte.

om alles heel kort en duidelijk uit te leggen Harde Schijf ruimte bepaald hoeveel opslag capaciteit je PC beschikt. oftewel hoeveel data je op je PC kwijt kan.

RAM geheugen bepaald o.a. de snelheid van programma's, kortom het versneld je PC.

zoals eerder vermeld in je vraag heb jij 106.5 Harde schijf ruimte. dat is veel te weinig voor mij :p maar wss wel genoeg voor jou en cker meer als genoeg om de Sims 3 op te kunnen installeren en spelen.

als ik jou was zou ik wel 1 gig extra aan RAM geheugen installeren omdat je een vista gebruiker bent. omdat niet alle geheugen modules compitabel zijn met alle moederborden moet ik dus wat meer gegevens van je systeem weten zoals je moederbord merk en type.

ik denk dat je beter een nieuwe vraag kan maken in de hardeware>geheugen sectie en dan je mobo merk en type posten en vragen wat voor geheugen je het beste kan kopen.
 
Doe maar gewoon hier.

Ik denk ook dat iets meer geheugen wel prettig is. Je zit qua geheugen wel dicht bij de minimale eisen.
(download pc wizard: zie hieronder)
 
Laatst bewerkt:
ik wil even verduidelijken...

omdat je over "ruimte" begint...

RAM geheugen is NIET hetzelfde als Harde schijf ruimte.

om alles heel kort en duidelijk uit te leggen Harde Schijf ruimte bepaald hoeveel opslag capaciteit je PC beschikt. oftewel hoeveel data je op je PC kwijt kan.

RAM geheugen bepaald o.a. de snelheid van programma's, kortom het versneld je PC.

zoals eerder vermeld in je vraag heb jij 106.5 Harde schijf ruimte. dat is veel te weinig voor mij :p maar wss wel genoeg voor jou en cker meer als genoeg om de Sims 3 op te kunnen installeren en spelen.

als ik jou was zou ik wel 1 gig extra aan RAM geheugen installeren omdat je een vista gebruiker bent. omdat niet alle geheugen modules compitabel zijn met alle moederborden moet ik dus wat meer gegevens van je systeem weten zoals je moederbord merk en type.

ik denk dat je beter een nieuwe vraag kan maken in de hardeware>geheugen sectie en dan je mobo merk en type posten en vragen wat voor geheugen je het beste kan kopen.


Kijk, dat is een super uitleg. Nu snap ik het in ieder geval beter, haha.
Ik verwarde die twee inderdaad door te denken dat het één en hetzelfde is. Maar nu snap ik waarom meer RAM geheugen beter zal zijn. Nogmaals bedankt, nu weet ik waar ik voor kan kijken om mijn PC in orde te maken voor De Sims 3.

Sowieso zal ik kijken voor een nieuwe grafische kaart en RAM geheugen.
Zelf dacht ik eerder dat mijn processor een probleem zal kunnen zijn, aangezien ik meestal lees/hoor dat je een processor niet zo maar vervangt. Maar ik ben blij dat het makelijker opgelost kan worden :-D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan