is outlook te beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik wilde een aantal mappen en bestanden op mijn pc beveiligen, en heb daarvoor Axcrypt genomen. Dat werkt op zich prima maar ik wilde ook mijn outlook beveiligen en dat gaat niet met Axcrypt. Is er een andere mogelijkheid om mijn mail zo te beveiligen dat er niemand in kan?
mvrgr, Kanyarat.
 
Allemaal gevonden:thumb: Maar wat als je het oude wachtwoord niet meer weet?:eek:
 
Dat geldt voor elke beveiliging. Als het simpel te achterhalen is hoef je het ook niet te beveiligen.

Je moet natuurlijk wel de wachtwoorden onthouden of een tool gebruiken om al je wachtwoorden in te stoppen en deze tool te beveiligen met 1 wachtwoord. Je hoeft er dan maar 1 te onthouden.

Dat kun je o.a doen met Keepass
http://keepass.info/


Als je de wachtwoorden niet meer weet dan heb je meestal een probleem. Voor sommige programma's zijn er nog wel tools te vinden om dit te achterhalen. Voor programma's als Axcrypt als je daar het wachtwoord van kwijt bent is het over en uit.
 
Ik bedoel bij outlook. Voordat je het nieuwe wachtwoord in moet vullen, moet je eerst het oude opgeven. En dat weet ik juist niet meer. Dat zal hier dan ook wel over en uit zijn. Ik kan mij niet eens herinneren daar ooit een wachtwoord ingevoerd te hebben.
 
Als je nu geen wachtwoord hoeft in te vullen als je Outlook opstart voor de PST dan moet je het oude wachtwoord veld gewoon leeg laten.
 
Nee, ik open outlook en kan gewoon alles openen, mailen, enz. Maar als ik dat eerste veld leeglaat, en gewoon een nieuw wachtwoord invoer, krijg ik evengoed de meldind dat het wachtwoord onjuist is.
 
Dat is vreemd. Heb het net zelf even geprobeerd en bij mij werkt het prima om het eerste veld leeg te laten. Er zit dan toch al een password op uit een verleden waarschijnlijk.

Je kunt proberen om een nieuwe PST aan te maken en te testen of het dan wel werkt. Als het dan wel lukt kun je het oude PST importeren in de nieuwe.
 
De meest 'safe' manier is om je pst-bestand op een usb-stick te zetten en te zorgen dat je die bij je houdt.
Doe ik ook, maar niet om beveiligingsredenen, maar omdat ik zowel op m'n pc (Outlook 2003), áls notebook (Outlook 2007) wil beschikken over alle gegevens in Outlook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan