Ja,een nieuwe (game) PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newone

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
19
Ik heb al een paar keer rondgekeken op dit formum,maar wil toch nog even een "persoonlijk" advies

De pc die ik wil kopen ga ik zo gebruiken :

FPS zoals rage/ Call of Duty MW3 wil ik voluit kunnen draaien, en ook games die tot 2014/2015 uitkomen wil ik redelijk goed kunnen spelen.
Als ik films (bijna nooit blu-rays)op mijn mediaspeler uitpak dan doe ik dat meestal met 3-4 tegelijken en dan wil ik geen halfuur moeten wachten.
Ik wil dat ie redelijk snel opstart dus SSD,dat had ik al begrepen.
Ik laat hem bouwen (bij azerty of 4launch,daar wil ik ook alles bestellen dus) en er komt windows 7 op.

Dit had ik in gedachten zelf al.

Proccesser : Intel i5 2500k
Moederbord : geen idee, mij leek de Asus p8z68-v wel geschikt(?)
Geheugen : 4 of 8 , ik denk 8 (?)
Videokaart : ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
Een SSD en een Harde schijf dus, geen idee welk merk nu goed is.
Een hele goede koeler, maar ik ga niet overklokken.
Behuizing : Cooler Master CM 690 II Advanced
Voeding : géén idee
Geluidskaart : Weet niet of er geluid onboard is ? anders een redelijke geluidskaart, ik heb gewoon 2 boxen en een subw.

Dat was het wel volgens mij.

Budget : ongeveer 1200euro, geen Scherm of toetsenbord meer nodig.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en dat er iemand met een goed advies kan komen.

Bedankt vast.
 
Mooi setje

waarom de 2500k als je toch niet gaat overclocken ?
Goede voeding is ook belangrijk bv corsair ,antec of seasonic vanaf 500w
Meeste onboard geluid is voldoende voor jouw wensen en elk moederbord heeft dat tegnwoordig
SSD is een goede keuze ; momenteel is de crucial m4 (128GB ) heel goed/goedkoop en betrouwbaar
Eeen goede koeler is bv de scythe mugen

voor wat info kun je deze nog eens nalezen
http://tweakers.net/reviews/2263/4/...ditie-september-2011-high-endgamesysteem.html
 
Laatst bewerkt:
Ok. als geen 2500k processor, welke dan wel die voorlopig vooruit kan?
En is 64 gig niet genoeg voor SSD(?)
Bedankt voor de snelle reactie wc2wc.
 
Laatst bewerkt:
de k versie is met een unlocked multiplier speciaal om de snelheid op te kunnen voeren ; voor overclocken dus
IK dacht dat de normale versie 2500 goedkoper was ,maar dat scheelt maar €5

64GB kan net , maar als je windows met wat programma's hebt zit al snel aan 25GB dan 3 spellen er bij en het is vol

De grotere ssd 's zijn ook iets sneller
 
Ok, maar ik wil sowieso een aparte SSD voor het opstarten en voor de spellen dan een andere HD of SSD, dus vroeg ik mij af of voor het opstarten van windows en wat extra programma's die ook op de c: schijf komen (virusscanner en office) 64 gig niet genoeg is. Qua Harde schijf moet je tegenwoordig toch wel iets van 500 gig hebben dacht ik voor het mounten en installeren van games. Voor het downloaden gebruik ik een aparte externe HD, en er is sowieso prestatie winst ten opzichte van nu met een SSD want als ik nu opstart kan ik serieus eerst nog een pot koffie zetten en dan nog opdrinken ook voordat windows helemaal klaar is, dus een paar seconden langzamer maakt niet zoveel uit, die SSD van 128gig is wel dik 50 euro duurder die ik dan liever aan een goede koeler of voeding uitgeef.
 
Laatst bewerkt:
64Gb is genoeg voor windows en wat programma's

Met een grotere maak je toch een 2e partite op die grote ssd voor spellen
windows en programma's ongeveer 30GB , dan hou je 100GB over voor je spellen ( kun je wel 10 moderne spellen op kwijt )
De rest( images en films en muziek ed ) zet je op een gewone hdd
Image mounten doe je bv van je opslag hdd


2 ssd van 64GB zijn duurder en langzamer dan 1 van 128GB
 
Zou het dan niet beter blijven werken als je alleen die 1e SSD gebruikt voor windows en een aparte HDD voor het mounten en installeren van spelletjes of desnoods 1 SSD en 2 kleine HD's , 1 voor de images en 1 voor de installatie, dan komt de kast wel aardig vol maar met een goede koeler moet dat te doen zijn.
 
Dat kan , maar je koopt een ssd voor de snelheid en als je daar je spellen op installeerd wordt opstarten sneller
en vooral laadtijden van levels veel korter .
Dus als je gebruik wil maken van de snelheid van de ssd moet je alle programma's en spellen daarop installeren.

Persoonlijk vind ik de ssd de beste merkbare upgrade die ik ooit gedaan heb.
 
Ok, dus een SSD van 64 gig voor de opstart en 1 van 128 gig voor het mounten en/of het installeren van spellen zou dan helemaal supersnel moeten werken omdat je dan ook voorkomt dat je opstart SSD 'vevuild' raakt na verloop van tijd, ik ben nl. niet iemand die af en toe windows opnieuw gaat installeren om de boel dan netjes opgeruimd te hebben.
 
Vervuilen en fragmenteren is iets ouderwets dat heeft bijna geen invloed meer op moderne hdd's/ssd
Ik zie geen voordeel in aparte ssd's zoals jij dat beschrijft. Alles op 1 partitie/ schijf is sneller .
 
Ok. dan alleen nog de voeding, die moet natuurlijk genoeg vermogen hebben, wat is tegenwoordig de norm ? 400watt of meer? ik zie af en toe tot 700watt zelfs staan maar weet niet of dit nodig is.
Ik wil er wel 1 die een beetje stil is, dat geldt eigenlijk ook voor de koeler aangezien mijn PC in de huiskamer staat.
 
700watts a-merk voeding minimaal de GTX580 heeft wel wat stroom nodig

denk aan een Corsair TX 700 watts voeding of OCZ stealthXstream 700watts voeding

en als je een stille pc wilt hebben moet je een andere kast kiezen de gene die je nu hebt is niet gemaakt voor geluids reductie
 
Laatst bewerkt:
Ok firest0rm, de Cooler Master Silencio 550 ,is die dan wel geschikt? of heb jij nog andere tips? Bedankt vast.
 
Wij kunnen je winkel mandje niet zien om dat we jouw inlog gegevens niet weten
 
wc2wc, ik had geen account aangemaakt. ik zal even alles hier neerzetten.

Kast : Coolermaster Silencio 550
Grafisch : Asus Engtx 580
Moederbord : Asus P8Z68-V
Processor : i5 2500k
Geheugen : G.Skill RipJaws x-F3 12800CL9D
Voeding : Ocz ModXstream Pro 700watt (stealthXstream was alleen 500/600 watt)
SDD : Crucial m4 128gig (de Kit versie,ik neem aan dat dat nodig is voor de inbouw(?)
Koeler : Scythe Mugen 3 Heat Pipe cpu koeler

Volgens mij heb ik dan alles, waarmee ik hoop een jaar of 3 verder te kunnen zonder problemen.

Nog adviezen/verbeteringen ? ik hoor het graag
 
Staat je geheugen op de qvl lijst van het asus moederbord ?
Kit versie is handig om het ding in een bay te schroeven
Doe er nog een 2TB 5400rpm harde schijf in voor opslag ed.
Optisch station -(dvd of blu-ray) ?
Kaartlezer ?

Ga je het zelf bouwen ?
Moet je doen , is erg leuk/leerzaam en niet moeilijk als je de tijd neemt
 
Ah ja, natuurlijk een dvd-brander, kaartlezer heb ik, zelf bouwen(?) geen tijd en geduld voor dus dat laat ik doen, ik zal ff kijken naar die lijst (pfff, dat was vroeger toch wel makkelijker :) kon je kiezen uit Pentium 75 of 90 :D Videokaart met 1 of 2 mb

Ik zie hem wel staan in de lijst , timing 9-9-9-24 , Voltage 1.5 , geen idee wat dit nu weer inhoud, maar ik neem aan dat het goed gaat met dat geheugen en dat het snel zat is of kan ik beter geheugen nemen met een hoger Mhz?

PS die kit is niet nodig ? Je bedoeld dan een bay die je zo van voor uit de PC kan schuiven zodat je de SSD mee kan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Als het type overeenkomt met dat in de lijst werkt het.
Geen harde schijf ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan