Ja,een nieuwe (game) PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een externe voor opslag. Zat net ff test te bekijken tussen i5 2500 en i7 2600 en vraag me nu af of het die €90 extra waard is om toch de i7 te nemen, dit ivm met het uitpakken van films, en met het zicht op de toekomst dat ie toch 3/4 jaar vooruit kan en dat je na 3 jaar misschien alleen een ander videokaart erin kan doen voor de games.
 
Laatst bewerkt:
Dat verschil zal je waarschijnlijk niet merken , alleen in je portemonee
Als jij films download en uitpakt en images van spellen wil mounten is een interne hdd wel wenselijk
Eeen externe hdd werkt op usb 2.0 of 3.0 maar haalt nooit de snelheid van een interne hdd

Als jij je windows en programma's/spellen op die ssd zet , zou ik toch echt nog een extra interne hdd aanraden
 
Ok, daar heb je gelijk in, mijn extern HD is idd. USB2.0 en een interne HD kost maar weinig, dan kan ik dus beter die €90 daar aan spenderen. PS. Die bay is dus niet nodig voor de SSD.

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ , daar had ik volgens mij goede dingen over gelezen hier.
 
Laatst bewerkt:
die samsung is een 7200rpm schijf
Voor opslag enz is een samsung ecogreen of western digital green power voldoende en stil /zuinig
Waarom geen 2Tb ? 1Tb kost €50 ; 2Tb €65
 
goed, nu alleen nog twijfel tussen asus engtx of msi twinfroz, kan niet echt verschil daarin vinden, behalve de core clock, maar dat verschil is maar 18Mhz , dat lijkt me niet veel uitmaken, ik kan alleen nergens vinden welke het koelst blijft.
 
De prestaties zullen niet verschillend zijn alleen die koeler is anders , soms een extra aansluiting en de extra's ( software ed.)

Een belangrijk verschil - de asus gerbuikt 3 sloten de msi 2 daar moet wel plaats voor zijn in de kast ; zoek dat nog even uit

Ik heb zelf een msi twin frozr ( 6870 hawk ) en de koeler daarvan is erg stil ( icm msi afterburner )
De koeler van asus schijnt ook stil te zijn - zie hier
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_580_Direct_Cu_II/23.html

Of die chip nu 60 of 70 graden wordt maakt niet zoveel uit ,wel het geluid van de koeler

dat wordt een mooi setje newone :)
 
Laatst bewerkt:
Nou dat wordt dan wel de MSI dan anders wordt de kast wel erg vol, btw die kaart ast ook maar net in een coolermaster,je houdt volgens de specs. nog geen cm. over, ik kan ok voor de fractal design r3 gaan, die is wel wat luidruchtiger, maar anderzijds wel koeler, en 2,2 cm. meer over voor de videokaart.
Mijn vorige videokaart was nl. een keer te heet geworden en daardoor kapot gegaan,vandaar ben ik een beetje huiverig voor hitte in de kast.
 
Kijk nog eens rond bij de behuizingen ; die Coolermaster Silencio 550 is wel stil , maar de luchtstroom is niet zo goed
http://nl.hardware.info/reviews/2172/5/cooler-master-silencio-550-review-conclusie

Je eerste keus de Cm 690 is beter ( groter) .Kijk ook eens naar bv antec behuizingen - bv de p183 of de three hundred
En kies ook iets wat je mooi vind ; als het ding in de huiskamer komt te staan zoals je zegt is dat ook belangrijk .
 
Ja, dat had ik al gelezen,'t is of stil&heet of koel&lawaai... maar hoe meer je leest, hoe meer je gaat twijfelen,bij hardware info hadden ze een pc met 2 grafische kaarten erin (amd 6950 1GB), die zijn samen net zo duur als één gtx580... AAAArrgh.
 
coolermaster silencio 550 heeft prima lucht stroom
wil je in de toekomst gaan overklocken dan is een Corsair H50 koeler of iets dergelijks wel te adviseren met die kast
zo niet dan hoef jij je echt geen zorgen te maken om de airflow in die kast
 
Ok, in principe keuze gemaakt, alleen die kast twijfel ik nog over, de silencio en R3 hebben allebei voor en nadelen, ik weet niet of die paar dB wat uitmaken.

processor i2500k
videokaart msi gtx580 twin frozr
kast - fractal r3
voeding OCZ 700w modXstream pro
koeler . Scythe Mugen3
Moederbord Asus P8Z68-V
8 Gig geheugen van G.Skill
SSD Crucial m4 128 gig
1 TB interne HD (genoeg voor mij)
Lite on DVD-bander

Nou, goed zo?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi setje ; je zult er vast veel plezier mee beleven :)
 
Volgens mij is die Scythe Mygen 3 een beetje overbodig indien je niet gaat overclocken...
 
De scythe mugen is gewoon een hele goede koeler met een stille fan en het ding is niet duur
Ik heb dat ding op m'n i5-750 en zonder fan ; toch blijft de temperatuur redelijk laag ( wel met een goede airflow )
 
Ik denk niet dat de GTX580 in die R3 gaat passen. Net zo min dat ie gaat passen in de Silencio 550. Of het wordt heel krap :)
 
kaart is 26,8 cm diep, kastspecificatie geeft aan max. lengte/diepte videokaart : 29,7cm . dus kan dan wel toch? Ik zou niet zeggen dat het heel ruim is nee.
 
He allemaal bedankt voor de hulp, ga de boel bestellen en laat dan weten hoe het is :)
 
Nieuwe PC

Tijdje terug heb ik hier wat vragen gesteld betreffende aanschaf nieuwe PC, ben toen goed geholpen / geïnformeerd en heb v/d week mijn PC via azerty ontvangen, tis een i2500k processor met een R3 define kast en een asus GTX580, en ik moet zeggen, GEWELDIG! Heb op aanraden een SSD erin laten zetten waar win7 op staat en nog wat essentiële proggies, de rest staat op interne HD Samsung SpinpointF3 , ben erg tevreden, je hoort de PC bijna niet, de GTX580 draait lekker stil, slechts 30graden idle, na een Futuremark benchmark zat ie op 55graden. 1 minuutje opstarten ipv 6/7 minuten van mijn oude PC.

Dat was het eigenlijk wel, ben zeer dankbaar voor de hulp en nu erg tevreden over mijn systeem. :thumb:
 
het bedankje maar bij jouw vraag gezet inplaats van in de member chat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan