.jar bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robpir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Berichten
3
Hoi hoi,

Vraag. Ik heb zojuist een programma gedownload dat Java blijkt te zijn. Is voor de Philips Hue lamp. Dit programma is ingepakt in een zip. Dat bestand dat daarin zit is een jar.bestand.

Ik ben daar niet zo goed in... heb dat uitgepakt met winrar of winzip. Daarin zitten weer wat andere bestandjes, zoals bijvoorbeeld een .class bestand. Nu lukte e.e.a. niet meteen goed, het bleek dat ik uiteraard Java nog moest installeren om het programma te gaan gebruiken. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar ik heb ook dusdanig met het "openen met" binnen windows geknoeid dat ik ze ook niet meer goed kan openen.

Heb nu dus een jar bestand dat ik wel in winzip kan openen. En daarin zit weer een class bestand, maar volgens mij moet ik daar verder vanaf blijven, hoewel dat nu dus opent met kladblok.

Kortom. Ellende. Maar zoals ik las moet het mogelijk zijn het gehele programma direct te openen met het jar bestand. Ik zou daar een code moeten invoeren en dan zou het moeten werken. Lukt helaas niet. Vraag is dus, hoe krijg ik dit bestand open.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Ben beetje leek wat dit betreft.

Hoor graag van jullie. Alvast dank!

Gr. Rob
 
Hmm... dank voor de reacties! Inmiddels is het gelukt na een herinstal van de applicatie Java. Heb nu openen met en dat lukt nu met java. Maar nu opent ie en krijg ik de foutmelding Unable to launch application / could not parse launch file. Error at line 0.
Denk dat ik mijn geld ga terug vragen, maargoed, misschien weet iemand hier nog iets :)
 
ik gebruik dit voor een andere app, die .class files moet je niet aanzitten, anders werkt het programma niet:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx8192M -Xms2048M -jar joujar.jar
PAUSE

verander joujar.jar in de jar en sla het op in dezelfde map al de jar met de extentie .exe
verander desnoods %ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe in de path naar jou java (als je java 6 gebruikt, verander dan jre7 in jre6)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan