Juiste tabel opzet gezocht; Status bijhouden van meerdere taken op meerdere locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

19fr88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2015
Berichten
3
Voor een project wil ik de status bijhouden van meerdere taken op meerdere locaties.
Wensen:
- Elke taak dient uitgevoerd te worden op alle locaties.(Dus er moet een overzicht gemaakt kunnen worden welke locaties nog moeten gebeuren)
- Er moeten nieuwe taken toegevoegd kunnen worden.
- Er moeten nieuwe locaties toegevoegd kunnen worden. (Bestaande /oude taken diennen hier ook uitgevoerd te worden)
- De geschiedenis van de taken moet te achterhalen zijn. (Volgens mij kan dit via Memo)
- Het moet te achterhalen zijn wie de status wijziging heeft gedaan.

Als bazis heb ik het sjabloon "taken"/"tasks" gebruikt, echter kan je daar niet meerdere locaties aangeven.
Tot heden heb ik de volgende tabellen:

Taken
Id Actie
1 Actie 01
2 Actie 02
3 Actie 03
4 Actie 04

Locatie
Id Naam
1 Locatie 001
2 Locatie 002
3 Locatie 003
4 Locatie 004

Status
Id Status Omschrijving
1 g Goed
2 f Fout
3 b Bezig
4 h Hold

Log (Historie via: Memo)
Id Actie Locatie Status Gebruiker
1 Actie 01 Locatie 01 g 19fr88


Uiteindelijk gewenst resultaat:
Id Veld1 Locatie 001 Locatie 002 Locatie 003 Locatie 004
1 Actie 01 g f h b
2 Actie 02 g g f g
3 Actie 03 f g f h
4 Actie 04 b f b g

Ben ik op de goede weg? Of moet ik mijn tabellen totaal anders indelen?
Tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
 
Je opzet lijkt redelijk in orde; ik neem aan dat de tabel [Log] de koppeltabel is tussen [Taken] en[Locatie]? Zelf zou ik hem dan [Taak_Locatie] noemen, zodat je altijd weet waar hij thuishoort in het organigram. Maar 't is maar een naam, dus dat maakt niet zoveel uit. Hier verbaas ik mij wel een beetje over:
- De geschiedenis van de taken moet te achterhalen zijn. (Volgens mij kan dit via Memo)
Wat bedoel je daar mee? Zodra je een actie logt, heb je toch automatisch de geschiedenis?
 
Klopt tabel [Log] is de koppeltabel tussen [Taken] en[Locatie]?

Met "- De geschiedenis van de taken moet te achterhalen zijn. (Volgens mij kan dit via Memo)" bedoel ik eigenlijk; Hoe kan ik dit het beste loggen?

Op het moment doe ik dat op deze manier:
Kollom instellen als Memo en dan de geschiedens op vragen in het Form.
teaawtsa.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan