• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

juiste vormule voor tijdige afhandeling van een klacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trylogicazdl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
22
Hallo forum leden,

Bij het samenstellen van een overzicht waarin onder andere berekend moet worden berekend of een klacht tijdig is afgehandeld krijg ik de uitkomst van de tijdigheid niet goed vermeld in kolom J van het werkblad.

Ik gebruik op dit moment de formule: =ALS(OF(H4<=I4;F4<=I4);"ja";"nee")

Mijn bedoeling is dat klachten die tijdig en niet tijdig zijn de vermelding "ja" krijgen in kolom J als de datum van afdoening kleiner is dan de datum van E4 of F4 + de termijn van uitstel. Als de datum van afdoening groter is dan de datum van E4 of F4 + de termijn van uitstel dan moet in kolom j de vermelding "nee" worden weergegeven.

Kan iemand mij hier mischien mee helpen?

Dankjewel alvast ;)

Bert
 

Bijlagen

  • PA 2.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 30
Is dit wat je bedoeld?
 

Bijlagen

  • Kopie van PA 2-1.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 27
Hallo Plonke,

Dit is precies wat ik bedoel, alleen moet (als de kolom datum afdoening leeg is) kolom J leeg blijven. anders klopt de informatie die ik daaruit moet filteren niet. Kun je me daar nog mee helpen alsjeblieft?

Dankjewel alvast.:)
 
Dus als geen datum in I moet J leeg blijven?
Dit kan via deze in J4
PHP:
=ALS(ISLEEG($I4);"";ALS($D4="ja";ALS($I4<=$H4;"ja";"nee");ALS($I4<=$F4;"ja";"nee")))
 
Hallo Plongske,

Dankjewel voor de aanvulling, nu werkt het perfekt!
Ik zal de vraag gereed melden en het topic sluiten

Groet,
Bert :thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan