Opgelost Kaartsymbolen via macro oproepen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Jawel, je moet eerst een lettertype kiezen dat we in Europa gebruiken en dan in de deelverzameling Diverse symbolen kiezen, daar ga je de kaart symbolen vinden.
ik had al voor Arial geopteerd, zie hier de deellijst, ik vind daar toch geen kaart symbolen

1705678864869.png
 
Kies eens de optie Standaard lettertype, of Times New Roman. Dan krijg je rechts een lijst met subtypes, en daar kies je dan <Diverse symbolen>. Geheid dat je ze dan vindt, en er een sneltoets aan kan hangen. Arial is niet geschikt.
 
Kaarten.jpg

Arial Narrow lukt wel. Wat je niet moet doen Angela is scrollen/schuiven in het scherm want dan wijzigt de deelverzameling direct en dat is verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
@ Octa,
Ik ga er niet over ouwe hoeren,
Kies eens de optie Standaard lettertype, of Times New Roman.
Bij standaard lettertype kan ik in de de deelverzameling niet Diverse symbolen kiezen, ik moet een lettertype kiezen.
 
Het hangt uiteraard óók af wat je als standaard gebruikt. Is dat Arial, dan is de deel set er uiteraard ook niet. Wél een beetje bij de les blijven :).
 
En nou ga je ook nog zeggen dat dit makkelijker zoekt? Zullen we er eens mee stoppen, of wil je echt naar de 40 berichten voor een vraag die in 6 antwoorden al kant en klaar had kunnen/moeten zijn?
 
Neen, ik wacht op een reactie af van Ts.
Ik probeer maar te helpen..
Dat jij voortdurend je piesrwieter in een konijnen hol steekt en je dan denkt dat de wereld aan je ballen hangt ,tja dat is jou probleem.
 
Die konijnen obsessie van jou lijkt mij toch niet gezond; ik heb het even gegoogled, en gelukkig is daar wel een pilletje voor. Ik raad je van harte aan die op te halen bij de dichtsbijzijnde apotheek....
 
Ach, ik ben nog van de generatie die van huis uit geen 'piesrwieter' mee heeft gekregen, dus ik heb er niet zo'n last van. Maar dit draadje is al uren geleden opgelost, en daar stoor ik mij dan een beetje aan :). Het zeurt maar door...
 
Na de schrik van alle commotie op deze Help? site is het me nu gelukt op symbolen aan een sneltoets te hangen, maar.................
kunnen de harten en ruiten ook nog in de rode kleur getoond worden?
 
Als je in Word werkt gewoon de Tekstkleur (vakje staat een A bij) wijzigen. Selecteer de kaart en wijzig de tekstkleur.
 
Heb je wel de goede tekens gebruikt? Als ik ze invoeg hebben ze de juiste kleur, ongeacht mijn tekstkleur.
 
Zie bijlage, bevat macro's, die kunnen natuurlijk ook in normal.dotm geplaatst worden.
 

Bijlagen

  • kaartsymbolen.docm
    20,3 KB · Weergaven: 11
Iets te snel door de bocht; wellicht dat de juiste kleur te maken had met een ander font. Ik zou het toch met een paar macrootjes doen, die je kunt aanmaken en aan een sneltoets kunt toewijzen. Je hoeft alleen de naam op te nemen, dan kun je onderstaande codes plakken binnen je eigen macro's.

Code:
Dim sKleur As Variant

Code:
Sub mcrRuiten()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        sKleur = .Font.ColorIndex
        .InsertSymbol Font:="Arial", CharacterNumber:=9830, Unicode:=True
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
        .Font.ColorIndex = wdRed
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
        .Font.ColorIndex = sKleur
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Code:
Sub mcrSchoppen()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        sKleur = .Font.ColorIndex
        .InsertSymbol Font:="Arial", CharacterNumber:=9824, Unicode:=True
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
        .Font.ColorIndex = wdBlack
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
        .Font.ColorIndex = sKleur
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Code:
Sub mcrHarten()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        sKleur = .Font.ColorIndex
        .InsertSymbol Font:="Arial", CharacterNumber:=9829, Unicode:=True
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
        .Font.ColorIndex = wdRed
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
        .Font.ColorIndex = sKleur
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Code:
Sub mcrKlaver()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        sKleur = .Font.ColorIndex
        .InsertSymbol Font:="Arial", CharacterNumber:=9827, Unicode:=True
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
        .Font.ColorIndex = wdBlack
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
        .Font.ColorIndex = sKleur
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Terug
Bovenaan Onderaan