Kabel doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

irridium77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Berichten
4
Hai,

Het Internet over de utp kabel achter mijn tv heeft nooit gewerkt. Digibtaal Tv kreeg wel een juist ip 10.xx.xx.xx
Maar een wap/router/hub aansluiten op dezelfde kabel heeft nooit gewerkt. Jammer. Ps3 en servertje moeten daar komen te staan.
!! Hoe krijg ik dit gefixt??


Schets
Isp telenet
patchkabel Van modem naar Procurve switch 1400-24G
http://www.hp.com/rnd/pdfs/datasheets/switch_1400_series.pdf

Das er een me half of full duplex en MDI MDIX dinges (geen idee wat het doet. Kon geen duidelijke uitleg vinden) (het topic hieronder al wat bekeken, maar ik ga slapen nu tis voor morgen)
Vanuit de procurve vertrekken de kabels naar mn kamer. (Kan er nie aan ingegoten id vloer)

De kabel zit boven aangesloten met btichino UTP inbouwconnectors
Beneden met Legrands? Het zijn verschillende connectoren (Aangesloten volgens A schema BENEDEN)

Soit,
Zet ik die btichino utp poort BOVEN op aansluitschema - B maak ik een crossover toch?
moet ik doen anders werkt ie niet.

DUS
Cross over kabel rechtsreeks in pc
geeft een goed ip en verbinding met internet !


Dezelfde pc, zelfde kabel. Met een switch of Wap ertussen geeft limited connectivity


DAN
Beide connectors op schema A aangesloten. Straight kabel dus?

Straight kabel in pc geeft limited connectivity

Straight kabel naar pc via switch geeft limited connectivity


Beide Switchen niet defect en heb verschillende poorten op de procurve geprobeerd..
Iets met de connectors?? :/ pff..
Of MDI , MDI X problemen? Full duplex half duplex? Help, wat zie ik niet!

Bedankt!
 
Niet de meest duidelijke posting die ik ooit gezien heb maar is het niet zo dat (je lijkt een bbox te hebben)
je tv altijd aan dezelfde specifieke UTP/LAN aansluiting in de provider routermodem moet worden aangesloten? Indien ja, dan klopt het allemaal, want dan is die specifieke UTP/LAN poort in een VLAN gezet, voor puur digitale tv en dus NIET voor Internet.

Tijs.
 
thx voor je reply dnties.

de TV mag op eender welke poort van de modem worden aangesloten. (er is maar 1 xD) (dat weet ik zeker, heb nog voor de provider gewerkt)
het moet em ergens zitten in de connectoren/ Kabel/ procurve?
- LEGRAND op schema A beneden.
- Btichino op Schema B Boven acher mn TV.
als ze zo aangesloten zijn = crossover toch?

dan vind ik het vreemd dat dat de enige setup is waarmee mn PC connected word.
met dezelfde setup een switchje (n-type d-link ertussen) NADA.

Als je de schets nie begrijpt wil ik gerust een tekening maken in packettracer ofzo...
Thx voor de hulp!
 
Voor bekabeling aan beide zijden hetzelfde schema gebruiken. Dus of alles A, of alles B. Als het dan niet werkt zit het probleem ergens anders.

Zelf dacht ik net als dnTies aan VLANs of mogelijk zelfs QoS die niet lekker werkt. Verder kan het ook nog een bekabelingsprobleem zijn.

Probeer eens enkel en alleen de pc te gebruiken en laat de netwerkkabel van de tv niet aangesloten.



p.s. Half Duplex wordt nauwelijks nog gebruikt en levert minder dan de halve snelheid van Full Duplex. MDI-MDIX is de automatische herkenning van cross-cables. De verbinding past zich er dan automatisch aan aan.

Slingert er niet ergens toevallig nog een crosskabel in je verzameling. Eentje die niet herkenbaar is als zodanig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt RogerS,

Zal es proberen alles op B te zetten. is het enigste dat ik nog niet deed.
en er zit nergens in mijn netwerk een cross kabel.

tis gewoon als ik boven B en beneden A gebruik dat de (wit-groen, groen @ oranje-wit, oranje paren gedraaid zitten) daarom gerbuik ik de term crossover hier.
Als ik hem straight aansuit beide schema A/B boven en beneden. krijg ik limited connectivity.

Tot zover de mogelijke oorzaken.
Qos? (moet ik nog even uitzoeken (maar dan zou de rest van men ntwerk het ook niet doen toch? alle andere WAP's werken)
Btichino connector verneukt?
Een onderbreking in de kabel? loopt tussen dak en planchetten waarmee de nok bekleed is. (mss een nagel doorgeschoten)
een persoon die nog niet CCNA certified is en die loopt aan te klooien? ;)


Nee gotver, kzit er nu al 5 jaar mee te sukkelen, maar kheb het echt echt echt gehad met die kabel :p
Ja 5 jaar. van toen we hier introkken. Gelukkig lopen er nog andere UTp's naar me kamer. Maar niet naar een plaats waar je alles kan wegstoppen natuurlijk. dus zo een lelijke WAP op mn buro (of mn nachttafeltje (gezond he ;)

Vdit weekend UTP testertje gaan halen.
extra connectortje (mss zelfs gewoon RJ45 opnijpen)

Als er tips zijn! hoor ik ze graag.
Thx voor de support!
 
Laatst bewerkt:
Ik haat et dus als problemen zichzelf oplossen.. Alles volgens A aangesloten. Geen led die oplicht op de hub of pc. Na 2minuten limited connectivity. Kzegge **** it. Kga douchn. Keer were.. Et werkt. (Zoals het 5jaar lang is aangesloten geweest en nooit nie gewerkt heeft)

Waar kan het probleem gezeten hebben? Ik te ongeduldig? Een kwartier acquiring network adress en dan een 10minuten limited connectivity.. En dan poef.. T'internet.
 
Afgaande op wat je allemaal zegt lijkt het eerder op een bekabelingsprobleem dan een software/technisch probleem. Mogelijk zijn er inderdaad een paar aders beschadigd. Voor 100MBit Full Duplex heb je er maar 4 nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan