kan bestand niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blablaleader

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
7
hey .. ik heb vandaag een filmpje gedownload .. van ong 49 mb .. maar het probleem is nu dat ik dat filmpje weer wil verwijderen maar dat gaat niet .. als ik rechter muisknop klik kan ik maar een aantal opties aanklikken ... waaronder toevoegen aan afspeellijst .. afspelen met media player .. kopieren naar .... maar verwijderen staat er niet bij .. en als ik gewoon op me toetsen bord verwijderen klik dan doet hij het oook niet .. en als ik hem wil verplaatsen kan dat ook niet .. dan doet hij gewoon niks .. kunnen jullie mij a.u.b helpen want het is echt heel vervelend .. want ik heb geen idee hoe ik hem dus weg moet krijgen al vast bedankt !!!
 
nee unlocker werkt niet .. want je moet dan op het bestand kliken met de rechter muis knop en dan op unlocken klikken ... maar ik kan dus zoals ik al zij niet op rechter muisknop klikken .. want dan krijg ik alleen die 4 opties . dus dat ding van unlocker staat er niet bij .. safe mode werkt ook niet .. ik heb echt geen idee hoe hij er af moet . alvast bedankt...

ps. het is een mpg bestand en hij staat bij mijn documenten- > mijn muziek
 
Laatst bewerkt:
help mij alsjeblieft .. ik zit al de hele dag te ***ten op me pc met dit stomme filmpje en het wil er dus maar niet van af ... dus alsjeblieft .. is er iemand die mij kan helpen :(:(:(:(:(:confused::confused::confused:
 
Wat al gezegt onder veilge mode, pc opstarten F8 ingedrukt houden.
 
De veilige modus heeft Blablaleader ook niet geholpen.
Hier denk ik sterk aan een schijfprobleem en wel fouten in de bestandstoewijzingstabellen. Zou het bestand al geheel of gedeeltelijk weg kunnen zijn en daardoor de optie Verwijderen niet meer in het menu voorkomen?

Met schijfcontrole kan gemakkelijk een diagnose worden gesteld. Ik hoop dat je kunt herstellen en dat dit gebeuren zal voor dat je belangrijke gegevens kwijt bent want het kan als een kaartenhuis in elkaar storten waarbij je almaar lange bestandsnamen tegenkomt met vreemde tekens. Heb je partities, dan blijft een fout meestal beperkt tot de betreffende partitie. Probeer voor alle zekerheid eerst een backup te maken van dat wat je niet kwijt wilt. Ik zou dan de volgorde van belangrijkheid aanhouden.

De oorzaak kan een verkeerd video bestand zijn, in combinatie met codex die je gedownload hebt van een alternatieve bron. Dit is gissen maar ik ben hier toch nieuwsgierig naar. Heb je ook problemen met het afspelen van het filmpje ondervonden en viel het beeld weg of waren er storingen?

Schijfcontrole krijg je bij Windows XP door rechts op de partitie of schijf te klikken en voor Eigenschappen te kiezen. Zie tabblad Extra. Daarmee wil ik niet zeggen dat je Windows de schijf moet laten controleren want er zijn ook andere hulpprogramma's voor. Voor die programma's moet je vaak betalen.
 
bedankt voor reageren maar alsnog helpt het niet ... ten eerste heb ik een foutcontrole gedaan .. daarvoor moest ik me pc opnieuw opstarten en toen ging hij dus die controle doen .. na dat hij klaar was moest ik dus gewoon weer inloggen bij mijn gebruikers account .. maar ik heb geen rapport gezien na de controle .. en het bestand kon ik daarna als nog niet verwijderen ..

dat programmetje dat je me gaf begrijp ik niet helemaal maar boven aan in die lijst moet je geloof ik het bestand aan klikken dat je wil verwijderen .. maar als ik de map mijn muziek daar open dan staat er helemaal niks in dus kan ik het filmpje ook niet aan klikken

dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost !
 
Ik ben blij dat je door de schijfcontrole gekomen bent.
Wat bij mij wel eens werkte is een aantal bestanden maken met vrijwel overeenkomende bestandsnamen. Geef DOS, eventueel dus de Opdrachtprompt (onder Bureauaccessoires), vervolgens de opdracht al die bestanden te wissen met jokertekens (dus ? en *) Is er dan geen toegang, controleer de bestandskenmerken met "attrib <bestandsnaam>" Het zou alleen lezen (R) kunnen zijn.
Een iets minder goede tip is: download het bestand opnieuw of maak een bestand met dezelfde naam en overschrijf de video. Probeer dan dat weg te halen. Tenslotte, defragmenteer de schijf en draai de add-ware en virus scanners. Dat is altijd een goede zaak.
 
wat bedoel je met een antal bestand maken met de zelfde naam .. bedoel je gewoon een leeg tekst document ergens opslaan met de zelfde naam als het filmpje .. en waar moet ik hem dan op slaan ...

en wat bedoel je hier mee:
Geef DOS, eventueel dus de Opdrachtprompt (onder Bureauaccessoires), vervolgens de opdracht al die bestanden te wissen met jokertekens (dus ? en *)

kun je duidelijker zeggen wat ik dan precies moet in typen in de opdracht prompt want daar snap ik egt helemaal niks van .. en wat bedoel je met die joker tekens ? en hoe kan je dan die bestanden in opdracht prompt verwijderen .. want ik snap daar echt helemaal niks van .. van dat opdracht prompt

sorry voor het zo dom zijn met computers van mij :eek:
alvast bedankt voor het helpen
 
Natuurlijk. Aangenomen je hebt een map waar alleen het ongewenste bestand in staat. Kopieer nu twintig willekeurige, niet al te grote, bestanden naar die map. Geef deze dan vanuit het context menu, dus met een rechtse klik, elk een andere naam. Als het probleembestand bij jou de naam "ongewenst.avi" zou hebben dan bijvoorbeeld xxgxwenst.avi en yygywenst.avi. Let er in ieder geval op dat je enkele gemeenschappelijke kenmerken toepast. Op de DOS opdrachtregel of opdrachtprompt, die je bij XP kunt vinden bij Start, Alle Programma's, Bureauaccessoires, ga je opdrachtmatig naar de goede map. Met cd\ en Enter ga je eerst naar de hoofddirectory (directory betekent in dos map) dan met CD <directorynaam> telkens steeds verder naar de directory waarin "ongewenst.avi" staat. Je kunt ook invullen CD <pad>, dan ben je er meteen. Je gaat in DOS naar een andere schijf of partitie met C: of D: Voor de prompt zie je de plaats waar je bent. Controleer nog eens extra met de opdracht DIR of je in de goede map bent beland en of je de bestanden ziet staan. DOS kent 11 bestandsletters, acht voor de punt en drie er na. Je ziet dat lange bestandsnamen worden afgebroken met een ~ en een oplopend getal. (DIR /P is per pagina en DIR /W is overzicht in de breedte)
Nu het volgende: met de opdracht "DEL" dus Delete ga je wissen maar met deze methode niet alles. Zeker als er nog meer bestanden in de map staan is het echt van belang dat je niet alles verwijderd. je gebruikt zowiezo in deze methode de jokertekens. Het woord joker zegt het al, een ? staat voor één willekeurig teken op dezelfde plaats en een * staat daarbij ook voor alle volgende tekens. Nu even overhoren: DEL *.* zal dus alles verwijderen als je op Enter drukt. DEL x???????.avi verwijderd alles waarvan de naam met een x begint en waarvan de extentie .avi is en DEL *wenst.??i alle bestanden waarvan de naam eindigd op wenst en waarvan de laatste letter van de extentie een i is.
Voor dat je gaat wissen controleer je dus of het bestand niet Alleen Lezen, dus beschermd, is. In Windows rechts klikken en in het contextmenu Eigenschappen kiezen. Je ziet het onderaan bij Kenmerken. Alleen Lezen bestanden kunnen dus niet gewist worden maar dan zou je ook dringend een computercursus nodig hebben of lange zaterdagmiddagen in de bibliotheek moeten doorbrengen.

Ik kan er geen verklaring voor geven waarom dit bij onwillige bestanden heel vaak werkt. Alleen dat ik denk dat DOS minder kritisch is als je het bezighoud en het geheugen vult met andere taken op het moment dat je wist. Mijn ervaring is dat tien tot twintig willekeurige bestanden een goed aantal is. Dit is niet wetenschappelijk vastgesteld en daar heb ik ook nooit onderzoek naar gedaan. Ik heb ook wel eens een tekstbestand gemaakt en deze dan steeds onder een andere naam opgeslagen. In beide gevallen zijn het nieuwe bestanden. Ongeveer 20 gekopieerde bestanden lijkt mij zekerder omdat ze dan niet even groot zijn en het is minder werk.

Controleer met DIR of het gewenste resultaat werd bereikt. Je sluit de Opdrachtregel af met de opdracht Exit. (goed onthouden, schrijf maar even op) Dan ben je terug in Windows.
Je kunt het gemakkelijk meerdere malen proberen door de, nieuwe, hernoemde bestanden in een tijdelijke map te maken, ze kunnen dan opnieuw gebruikt worden.

Bij dit alles moet ik duidelijk stellen dat een "tweak" geen uitsluitsel geeft over de fout. Je zou meer schijfcontroles moeten doen. Heb je voor Scandisk niet alle opties afgevinkt, scan dan nog eens met deze opties aan. Met name "Beschadigde sectoren zoeken en repareren." Gebruik ook andere schijfcontrole programma's. Nu is het een niet zo heel erg belangrijk bestand dat niet weg wil maar wat brengt de toekomst?
Je kunt de oppervlakte van de schijf bijvoorbeeld ook nog controleren. Slechte sporen en sectoren worden daarna aangemerkt als slecht en niet meer te gebruiken. Denk er aan dat dit het einde kan zijn voor de toegankelijkheid als er fouten in het bestandssysteem staan en dat je dus eerst, zoals ik jou aanraadde backups zou moeten maken.

Over de oorzaak van de problemen was ik er nog benieuwd naar of het gebrekkig afspelen van de video de boosdoener kan zijn geweest. Je hebt nog niet verteld of je de film zonder storing of onderbreking hebt kunnen bekijken. Ik houd de vinger aan de pols want er zijn problemen te verwachten als dat zo is. Je zou dan na moeten gaan of je geen alternatieve codecs gebruikt of alternatieve spelers en die dan moeten déinstalleren. Het afspelen van video is erg risicovol als de video's en de programma's die je daarvoor gebruikt niet betrouwbaar en uitgeprobeerd zijn. Codecs zijn manieren om video te décomprimeren. Voor iedere soort film heb je een codec nodig. Je kunt ze zelf vernieuwen of uitbreiden door ze te downloaden en te installeren. Er zijn betrouwbare codec-packs maar er wordt ook veel rommel aangeprezen. Geef dus alsnog enige toelichting over hoe je die video bekeken hebt.
 
bedankt voor reageren maar alsnog helpt het niet ... ten eerste heb ik een foutcontrole gedaan .. daarvoor moest ik me pc opnieuw opstarten en toen ging hij dus die controle doen .. na dat hij klaar was moest ik dus gewoon weer inloggen bij mijn gebruikers account .. maar ik heb geen rapport gezien na de controle .. en het bestand kon ik daarna als nog niet verwijderen ..

dat programmetje dat je me gaf begrijp ik niet helemaal maar boven aan in die lijst moet je geloof ik het bestand aan klikken dat je wil verwijderen .. maar als ik de map mijn muziek daar open dan staat er helemaal niks in dus kan ik het filmpje ook niet aan klikken

dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost !

Je zult eerst dat werkelijke bestand moeten vinden met dat progje, anders kun je hem ook niet verwijderen, welke extensie heeft dat bestand? en is het geen link naar het werkelijke bestand?

Staat hij ook niet in de temp map of temporary internet files map van je account?
Leeg dus eens die mappen, met onderstaande wis je ook de index.dat files.

Ga eens naar veilige modus als administrator en dan naar de opdrachtprompt, daar del index.dat /s ingeven en enteren.

Dan het bestand daar proberen op te zoeken met eerst cd \ in te geven en dan handmatig de directories ingeven mocht het progje het niet vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan