Kan geen draadloze verbinding maken, wel goed bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Hallo,

een vriend van me heeft een Dell Laptop, hij kan geen draadloze verbinding maken bij hem thuis maar heeft wel goed bereik. Ook bij mij thuis hetzelfde probleem met zijn laptop.

Wat kan het probleem zijn??

alvast bedankt,
captainsparrow.
 
Lijkt mij een TCP/IP probleem, niet een probleem met de wifi adapter (of diens driver).
Laat hem het volgende doen:
Start Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Onder Netwerkadapters, alle apparaten verwijderen m.b.v. de Del-toets. Als er gevraagd wordt of ook de driver verwijderd moet worden, daar dan NIET het vinkje zetten.

Herstart de laptop, de hardware wordt opnieuw gevonden. Kijk of het probleem dan weg is.

Indien niet, dan [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik 1x op de wifi netwerkverbinding, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen.
Dubbelklik de IPv4 instellingen. Alles zou daar op Automatisch moeten staan (ip-adres + dns-server).
Maak het handmatige instellingen, bijv. ip-adres 192.168.1.100, subnetmasker 255.255.255.0 en standaardgateway 192.168.1.1 (DNS-server kun je leeg laten).
Klik 2x op OK.
Dan weer de eigenschappen openen, weer de IPv4 instellingen en dan alles weer op automatisch (incl. de DNS-servers).
Klik 2x op OK.
Kijk of dan het probleem opgelost is.

Evt. iets anders zou kunnen zijn dat nu IPv4 helemaal is uitgevinkt bij de wifi netwerkverbinding. Dan kan natuurlijk aangevinkt worden en dan 2x op OK klikken.
Dat probleem is overigens automatisch opgelost als de netwerkadapters opnieuw zijn toegevoegd (zie hier boven).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste dnties,

heb alle netwerksadapters verwijderd... laptop herstart en de netwerkadapters werden netjes terug geinstalleerd. Nu heb ik verbinding gemaakt met mijn netwerk, ik kan surfen met Chrome maar er staat rechtsonder nog steeds een geel sterretje bij verbindingen. Als ik de cursor daarop plaats staat er "niet verbonden - er zijn verbindingen beschikbaar". Als ik erop klik dan zie ik alle draadloze verbindingen in de buurt en staat er naast mijn verbinding VERBONDEN.

Raar.
Zou ik nog iets moeten doen?
 
Ik heb het tweede deel geprobeerd.

Het probleem is opgelost als ik de handmatige instellingen invoer bij IPv4... wanneer ik opnieuw op automatisch zet krijg ik dat geel sterretje terug.

Gewoon op handmatig laten dan?
 
net getest en sommige pagina's kunnen niet geopend worden :(

Deze webpagina is niet beschikbaar ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
 
Laatst bewerkt:
Handmatig kan, maar dan moet het wel aangepast zijn aan het WIFI netwerk waar op aangesloten wordt! Die 192.168.1.100 is puur voor het tcp/ip verhaal, maar als je dit permanent wil gebruiken, dan moet het ip-adres worden aangepast, en dat geldt ook voor de standaardgateway.

Dus: STEL dat het wifi netwerk waar hij mee wil verbinden het 192.168.2.x netwerk is met standaardgateway 192.168.2.1 dan zou je kunnen instellen:
ip-adres 192.168.2.240
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.2.1
DNS-servers: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Natuurlijk moet dit bij elk wifi netwerk weer anders worden ingesteld, afhankelijk van de situatie op dát wifi netwerk.

Probeer eerst even, voordat je met vaste ip-adressen aan de gang gaat, het volgende:
Download de juiste Fix-it die past bij de laptop van die vriend en gebruik 'm op die laptop (bijv. via usb-stick): KB299357

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

ik surf nu met die bewuste laptop hier op jullie forum. Ik heb die fix gebruikt en laptop herstart. Nu is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik kan surfen als IPv4 op automatisch staat maar dan staat dat sterretje rechtsonder bij icoon van WIFI verbindingen.

Wat kan ik nog doen want die IPv4 op handmatig instellen is vervelend als je op verschillende plaatsen komt...
 
Kan het eventueel aan slechte software liggen. er staat hier Winzip Malware protector op... ik ken het niet...
 
Er staat ook een betaalde versie van Avast op met Firewall ingeschakeld, ook windows firewall is ingeschakeld. Kan dit de oorzaak zijn?
 
Ik kan surfen als IPv4 op automatisch staat maar dan staat dat sterretje rechtsonder bij icoon van WIFI verbindingen.
Oftewel: Er is nu geen echt probleem? Concludeer ik dat goed: Wat kan jou het sterretje schelen als het wel werkt?

Je kunt evt. de Probleemoplosser starten ("Problemen oplossen") als je op dat sterretje rechtsklikt. Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.
 
U hebt eigenlijk gelijk... De laptop kan perfect surfen... zelfs met dat sterretje.
Probleem oplosser geeft niet het specifiek probleem weer om het op te lossen. Zullen het dus zo laten.

Heel erg bedankt voor uw reactie Tijs!!

Vriendelijke groeten,

Chris.
 
Tot je dienst.

Begrijp ik goed dat het sterretje gebleven is, maar er nu wél gesurft kan worden over wifi terwijl dat eerder niet kon?
Verder: Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan