Kan ik een "bevroren" programma weer aan de praat krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolves

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
47
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik zit met een vervelend probleem:

Ik heb een Mac Pro 2.8GHz Quad Core met 8GB geheugen. Daar draai ik o.a. Adobe Photoshop CS5 op en daarbij maak ik gebruik van de plug-ins van Nik Software. Ik dacht dat alle plug-ins 64 bits zijn.

Ik wilde als laatste stap in mijn fotobewerkingsworkflow de foto verscherpen d.m.v. de plug-in Sharpener van Niksoftware. Dit doe ik altijd en het werkt naar behoren. Alleen duurt het altijd even eer Nik zover is. En ik ben een vrij ongeduldig typje wanneer het over compu's gaat. Dus terwijl de Sharpener opstart ben ik even wat anders gaan doen. Dom, dom, dom ik weet het, want hierdoor loopt CS5/Nik vast. Het beeld is allemaal nog prima zichtbaar en je ziet dat hij bezig was met het uitvoeren van de Sharpener. Wanneer ik alleen iets aanklik, gebeurt er niets. Wat ik ook probeer met mijn zeer beperkte kennis, ik krijg het niet meer aan de gang. Wie weet een oplossing??? Het is voor mij heel belangrijk, want er staat een andere foto open die al bijna klaar is met bewerken en nog niet is opgeslagen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk oplossingen!

Groetjes, Ellen
 
Bedankt voor de snelle reactie manamana! Het probleem is bij mij echter niet dat ik dit in de toekomst wil voorkomen (alhoewel ik dat uiteraard wel wil!), maar mijn probleem is dat ik de foto nog wil saven zodat ik niet alle bewerking opnieuw hoef uit te voeren.

Ik heb net Adobe gebeld voor ondersteuning en ondanks dat CS5 vastloopt door de bewerking van de plug-in, hebben ze toch even meegedacht voor een oplossing. Helaas kunnen ze deze niet vinden. :(
Het ziet er dus naar uit dat ik het proces geforceerd moet stoppen en daarna opnieuw kan beginnen... (Mopperdemopperdemop waarom sla ik dan ook niet vaker op??? STOM ik weet het!)
 
Nou ja het is niet stom gewoon een foutje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan