• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan je in een werkblad doorlinken naar een ander?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdist

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
5
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een afwegingskader. Ik heb een kruistabel gemaakt in excel. Nu wil ik graag dat als men een conflict gebied herkend dat men op het juiste vakje kan 'klikken' (of misschien een getal invoeren) en dat men dan wordt doorverwezen naar de juiste opvolg tabel. beetje vaag dus ik heb het bestand bijgevoegd (voorbeeld).

Nu zijn het nog maar 2 werkbladen, maar in principe moet voor elk blok in het originele kader een apart werkblad komen.

mijn vraag; kan ik in een excel bestand ervoor zorgen dat wanneer een gebruiker op een cel klikt of iets invult desnoods, hij dan vanzelf naar de juiste vervolg tabblad wordt gestuurd/ verwezen/gebracht?

Het worden nogal veel tabbladen dus dit is een cruciaal onderdeel om het kader gebruiksvriendelijk te maken

Mijn dank.

vr gr,

Tom
 

Bijlagen

  • kader.xls
    26 KB · Weergaven: 40
Nu heb ik nog een vraag en ik heb het geprobeerd zelf uit te zoeken helaas zonder resultaat.

Ik heb dus een kruistabel gemaakt en daaraan gekoppelde werkbladen die een vak in het kruistabel als het ware uitvergroten (als je klikt op het desbetreffende vak in het kruistabel wordt je door gelinkt naar de juiste werkblad). Hierin kan vervolgens worden gespecificeerd. Het is dus een tekst file; de uitgewerkte tabbladen worden ingevuld door de gebruiker door een bepaalde situatie te omschrijven.

Wat wil ik? Ik zoek een manier om ervoor te zorgen dat WANNEER iets wordt ingevuld in een specifiecatie werkblad het daarbij horende blok van het (basis)kruistabel wordt aangekleurd. Het kruistabel zelf kan zowel rode blokken als groene blokken krijgen. rood geeft een conflict aan en groen een overeenstemmend beleid. Kan ik ervoor zorgen dat wanneer een gebruiker iets invult in een specificatie matrix dit automatisch leidt tot het aankleuren van het blok in het hoofd-kruistabel? en is het daarbij ook nog mogelijk om onderscheidt te maken tussen rood en groen? dit laatste zal wel lastig worden aangezien er in tekst wordt geschreven en zo nooit echt onderscheidt gemaakt kan worden tussen positief of negatief. maar een aankleuring alleen is al heel wat

bij voorbaat dank

vr gr

Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan