Kan niet op http://192.168.0.1 ( router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je zin niet. Nog eens opnieuw in leesbaar nederlands?

Vermeld tevens welk merk + type apparaat vóór de sitecom staat en wie je provider is.

Tijs.
 
Ik snap je zin niet. Nog eens opnieuw in leesbaar nederlands?

Vermeld tevens welk merk + type apparaat vóór de sitecom staat en wie je provider is.

Tijs.


uhmmm,,,ik heb nu toch een internet kabel van uit me modem na pc, die sluit ik op router en een kabel van router na modem,, is dat goed ??
maar dan heb ik geen internet !
 
Quote Dnties: Als je zelfs bedraad niet op de router kunt komen, zelfs niet na terugzetten naar fabriekswaarden, dan is het ding kapot, vrees ik.

Jongelui, hebben jullie zoals Tijs al aangaf de PC alleen verbonden met een kabel ?
Haal de router er eens tussen uit en maak dus alleen bedraad verbinding met je
modem, draadloos laat een router zich (bijna) niet benaderen namelijk.

Krijg je dan nog geen antwoord dan is er idd iets met je modem aan de hand (lees defect)
Reset naar fabrieksinstellingen is dan misschien nog een optie.
Probeer dus eerst bedraad met modem contact te maken via PC en dus niks ertussen...

Groeten,

Remy
 
Quote Dnties: Als je zelfs bedraad niet op de router kunt komen, zelfs niet na terugzetten naar fabriekswaarden, dan is het ding kapot, vrees ik.

Jongelui, hebben jullie zoals Tijs al aangaf de PC alleen verbonden met een kabel ?
Haal de router er eens tussen uit en maak dus alleen bedraad verbinding met je
modem, draadloos laat een router zich (bijna) niet benaderen namelijk.

Krijg je dan nog geen antwoord dan is er idd iets met je modem aan de hand (lees defect)
Reset naar fabrieksinstellingen is dan misschien nog een optie.
Probeer dus eerst bedraad met modem contact te maken via PC en dus niks ertussen...

Groeten,

Remy


ja ik heb wel net via me modem, maar ik wil via die router ook op me labtop boven internet hebben! ma als ik die router op me modem aansluit heb ik geen net meer !
 
Ik snap je zin niet. Nog eens opnieuw in leesbaar nederlands?

Vermeld tevens welk merk + type apparaat vóór de sitecom staat en wie je provider is.

Tijs.

Eerst ervoor zorgen dat er draadloos verbonden kan worden met de draadloze router (bedraad instellen op de draadloze router).
Zodra dat werkt (laptop krijgt een ip-adres van de draadloze router), daarna aan de slag met werkend maken van Internet over die draadloze modem.

Omdat 192.168.0.x door meer dan alleen Sitecoms gebruikt wordt, is het verder van belang dat je ook vermeldt de gegevens waar ik in het citaat naar vraag.

Tijs.
 
Ik weet het misschien

je sluit de wan aansluiting op de wan aansluiting of poort 1 van de router
als je dat gedaan heb sluit dan op poort 2 je aansluiting van router poort 2 naar pc w8 tot hij verbinding heeft als dat gelukt is ga je naar start -> uitvoeren typ in cmd + enter
typ in dat venster: ipconfig + enter kijk waar standaardgateway. . . . . . . . . : [ipadres] staat
dat typ je in adresbalk met http:// er voor bijvoorbeeld: http://192.168.1.254 (zo is dat bij mij) en dan zou je er naar binnen moeten kunnen als hij dan om wachtwoord en gebruikersnaam vraagt en je weet deze niet reset je router gewoon houd de reset knop langer dan 5 seconden ingedrukt dan zou je wachtwoord ook naar standaard moeten zijn terug gezet
bij sommige is dat:
user: admin
password: admin
 
Laatst bewerkt:
Kan iedereen die hier een vraag heeft gesteld de status van het probeem even meedelen.
Werkt het al terug of niet?
 
Sorry voor de wat late reaktie...
Maar misschien toch even deze info vermelden.

Sitecom maakt prachtige routers idd...
Maar...
Ik had 't probleem ook.
Ik kon niet meer in de setup van m'n Router nadat ik hem eens op Bridge gezet had...
dus met 192.168.0.1. kon ik er niet meer in.

Dus resetten ... Hielp niet.
Ok, dan maar terug naar fabrieksinstellingen...
Maar ook dat wou niet zo direct lukken.
Toen de handleiding opgezocht en daar vond ik het.

Trek eerst de kabels achteraan uit, behalve de stroomkabel.
De ledjes gaan uit behalve 1 van de netstroom.
Je moet nu de restknop meer dan 20 seconden ingedrukt houden.
Doe het zelfs wat langer om zeker te zijn.
Laat los en wacht meer dan 1 volle minuut.
Dan zie je plots alle ledjes aangaan.
Als je dan 192.168.0.1 ingeeft, ga je al connectie hebben, maar kan nog niet in de menu's.
Er komt dat een tekstje dat je even moet wachten, dat je router aan het configureren is.
Als dat tekstje na weer een minuut verdwijnt, kan je in de setup.
Dan komt een ingeefvenster met User en Paswoord. Standaard 2 maal admin ingeven.

Als je maar lang genoeg de resetknop ingedrukt houd lukt het wel.

Bij andere routers gaat dit idd sneller, maar bij sitecom duurt het soms twee minuten voor je weer naar fabrieksinstellingen terugkan.
Probeer 't maar, het lukt altijd... Druk dus meer dan 20 sec. op de resetknop en je het je fabrieksinstelling terug na een minuut wachten.

O, ja, daarna niet vergeten terug in instellingen aan te passen en vooral, je draadloos internet te beveiligen...
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!!!

Bij heeft he gewerkt wat micd heeft gezegd.:thumb:
 
Bij mij werkte micd zijn oplossing niet, totdat ik de internetkabel (die van mijn Modem naar mijn Router gaat) der uit haalde maakte ik nog steeds contact met mijn router.

2e oplossing (die tenminste voor mij werkte)
1a. Haal de kabel er uit die van je Modem naar je Router gaat.
1b. Houd de kabel die van je computer naar je router gaat der in.
2a. Probeer nu op je internetbrowser 192.168.0.1 .
2b. Wachtwoord en gebruiksnaam admin.

Nu kun je er ook in.
 
Laatst bewerkt:
Topic is al meer dan een jaar oud dus ik zet hem maar even op slot.
Gaarne opletten op welke topics je reageert, dank je wel !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan