Opgelost KeePass werkt niet goed meer op Tablet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.270
Ik heb o.a. op mijn tablet voor als ik op vakantie ga KeePass2Android op mijn tablet. Die werkte altijd goed maar nu ineens niet meer. Ik heb hem gisteren verwijderd en na opnieuw starten opnieuw geïnstalleerd maar het werkt niet meer goed.
Links en wachtwoorden in de sectie internet gaan allemaal goed maar ik heb in Algemeen allemaal kladblokbestanden met al mijn wachtwoorden. Die kan ik echter niet meer openen. Ik moest dan altijd klikken op opslaan in cache en openen maar dan komt er een foutmelding van Webpagina niet beschikbaar.
De KeePass database staat in mijn OneDrive opgeslagen.
Op mijn telefoon, ook Android, gaat het gewoon goed.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat?
 
Misschien mis je een paar rechten die je niet aan hebt gezet?
 
Hij deed het altijd maar vorige week ineens niet meer. Ik dacht eerst dat het aan de wifi in het hotel lag maar thuis doet hij het ook niet meer.
Ik heb nooit iets aan rechten gesleuteld oid. Ik zou ook niet weten waar dat ik dat zou moeten doen.
 
Bij de app-instellingen. Ik denk dat er geen rechten zijn om bestanden uit je opslag te openen.

Maar een kladblok bestand met wachtwoorden... 🤐
Sla alles gewoon op in je wachtwoordbestand die je in KeePass opent.
 
315 wachtwoorden? Die staan gewoon allemaal in een map in de sectie Algemeen, diversen op alfabetische volgorde in de sectie. Net zo makkelijk maar op de tablet kan ik ze alleen ineens niet meer openen daar gaat het om. Op de telefoon en laptop wel.
 
Net zei je dit:
Links en wachtwoorden in de sectie internet gaan allemaal goed maar ik heb in Algemeen allemaal kladblokbestanden met al mijn wachtwoorden.
Dat lijkt mij niet echt praktisch en veilig. Ik ben onbekend met de mogelijkheid om text-files in een passwordkluis-bestand (kdbx) op te slaan. Maar ik zie wel veiligheidsrisico's als deze in de cache blijft staan. Dus breng die lekker onder in je password bestand. Daar is die voor gemaakt.
 
Is juist helemaal veilig want een ander kan niet in de database komen.
Ik hoop op een reactie van iemand die bekend is met de app.
 
Maar ik zie wel veiligheidsrisico's als deze in de cache blijft staan. Dus breng die lekker onder in je password bestand. Daar is die voor gemaakt.
Dit dus!
Dus geen losse kladblok-bestanden opslaan in die kdbx-wachtwoord kluis waar wachtwoorden in staan.
 
Prima ik blijf het zo gewoon doen staat helemaal safe en daar gaat het ook helemaal niet om. Ik had gevraagd of iemand wist wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Prima ik blijf het zo gewoon doen staat helemaal safe en daar gaat het ook helemaal niet om. Ik had gevraagd of iemand wist wat het probleem zou kunnen zijn.
Dat weet je niet......
Als je die in kladblok geopend hebt,dan staat dat mogelijk in een cache van je PC.
Ik weet niet hoeveel duidelijker ik dit nog meer moet maken?

Maar, als je het zelf je useraccounts op het spel wilt zetten, dan moet je dat vooral doen. Ik geef goede adviezen, waarvan ik hoop dat ze niet in de wind worden geslagen! Hopelijk besef je dat je daarvoor open staat!

Om terug te komen op je vraag: Daar is tegen het middaguur al antwoord op gegeven!
 
Graag niet meer reageren want dan krijg ik bericht als er iemand de tip heeft. Dit levert niets op.
Ik hoop wel op een tip die me kan helpen.
 
Om terug te komen op je vraag: Daar is tegen het middaguur al antwoord op gegeven!
Volg je dit topic nou nog, of niet?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan