keurige te maken tekstindeling in Word2007: MAAR HOE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Goedendag,

Ik heb een lap tekst in Word2007 maar het is een zooitje.
Alinea's e.a. vliegen van hot naar her etc.
Wie kan mij helpen er een keurig ingedeelde tekst van te maken?

Ik heb ge-googled, maar komt er niet uit.

Heel veel dank.
 
Hahaha ik heb nog nooit alineas zien vliegen! :)
Maar kun je niet een deel (of alles) van de tekst selecteren, de bestaande formattering en pagina indeling verwijderen en door de juiste vervangen?
Dat is hoe ik dat deed (op mijn werk vooral in Word 2003).
 
durf niet goed

Bedankt voor je reactie.
Durf dat echter niet goed.

tekst verspringt, regels worden uitgesmeerd, er worden nummers gegeven.
poeh.

zou je mij stapsgewijs het e.e.a. willenn uitleggen?

het gaat om Word2007

HEEL VEEL DANK

Frank
 
Ik krijg de indruk dat je eigenlijk niet zo goed met de functies van Word overweg kunt,
anders zouden dit allemaal stuk voor stuk hele kleine probleempjes zijn.

Nummering uitschakelen stelt niks voor en is in ieder geval veeel makkelijker dan het omgekeerde: op een goede manier nummering inschakelen
Alle tekst uitlijnen op een lijn is ook wel te doen.
Regels uitgesmeerd: Uitlijnen uitvullen" vervangen door "Links uitlijnen"

Als er echt allemaal verschillende opmaak problemen zijn,
zou ik zelf de gehele tekst opnieuw opslaan als platte tekst
en daarna naar eigen inzicht alle instellingen opnieuw aanbrengen.
 
Platte tekst

Weet niet of vorige bericht/reactie geplaatst is en/of goed is overgekomen. Vandaar: tekst kopieëren en plakken in nieuw document? Zijn dan alle zorgen voorbij?
Dank voor spoedige reactie.
 
Met betrekking tot dit probleem zul je altijd met zorgen blijven zitten.

Of je gaat in het oorspronkelijkje bestand alles zitten oplossen, maar ik begrijp dat je dat niet durft/kunt.
Of je gaat de tekst opslaan in de vorm van platte tekst (.txt) met een nieuwe bestandsnaam en dan ga je daarin zelf alles weer netjes opmaken.

Die tweede optie kost voor een geoefende gebruiker denk ik iets meer tijd
maar is in jouw geval misschien het beste.
 
Er zijn hier boven al verschillende goede adviezen gegeven.
Als je bang bent om iets kwijt te raken, werk dan met een kopie van het origineel.
Doe eens "opslaan als" en dan geef je het bestand een nieuwe naam. Hier kun je ook kiezen om het als naam.txt (platte - niet opgemaakte tekst) op te slaan.

SLuit dan eventueel wat je open had staan.

Nu hoef je helemaal niet meer bang te zijn als er iets mis gaat, er is altijd de "undo" knop en als je het helemaal niet meer ziet zitten kun je terug naar het originele bestand, en opnieuw beginnen met een kopie maken enz.

Heb je eenmaal een werk-kopie dan kun je doen wat je wil; experimenteer, probeer, kijk wat er gebeurt als je dit of dat doet..
Zo leer je ook het programma en zijn mogelijkheden kennen.

Selekteer om te beginnen eens een klein stukje tekst. Dat houdt het overzichtelijk.
Dan kun je een voor een de tips die hier boven al gegeven zijn eens uitproberen.

Om je daarbij te helpen kun je hier eens kijken; een belgische site met een handleiding.

Vanaf les 7 - tekst opmaken - wordt het denk ik interessant, daar komen die dingen aan de orde waar je denk ik wel wat mee kunt.
Probeer het uit op de geselecteerde tekst en als je je wat zekerder voelt (maar wat kan er nou misgaan? Alles is eventueel terug te draaien en te herstellen!) dan kun je grotere stukken tekst selecteren en daarmee aan de slag!

Het zou leuk zijn als je ons op de hoogte hield van eventuele vorderingen...
 
Laatst bewerkt:
Word van dank (hahaha)

Ben goed geholpen.
Heel veel dank daarvoor.

Ik heb de platte tekst gecopieerd en ben toen aan de slag gegaan.

Het is nog niet helemaal in orde, maar OF dat lukt nog OF ik lees de cursus!

Dank en wellicht tot ziens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan