Keuze gaming systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Goedemiddag!

Voor een projectje waarbij ik de opdracht heb gekregen een "flightsimulator" aan de gang te krijgen, ben ik op zoek naar een stevig gamesysteem.

Ik heb op de site van de MediaMarkt gekeken en kom bij de volgende systemen uit en kan eigenlijk niet kiezen. Ik heb niet zoveel kennis van de computer hardware dat ik kan inschatten wat meer waarde heeft, een grote SSD voor zowel Windows als FSX of een kleine SSD voor één van beide, maar een grafische kaart met meer geheugen, etc. Dat soort "dilemma's".

Kunnen jullie eens naar deze systemen kijken en jullie mening geven over welk systeem meer geschikt is? Bij voorkeur met een stukje uitleg over waarom, wat voor jou de doorslag zou geven om voor dat systeem te kiezen.

- ASUS CG8270

- HP Envy Phoenix 810

De bedoeling is om er in totaal vier schermen op aan te sluiten, drie voor de visual en één voor instrumenten. De drie schermen voor de visual wil ik op één poort aansluiten via een Matrox TripleHead of iets dergelijks (als die überhaupt nog bestaan, het is een tijdje geleden) en dan het scherm voor visuals op een andere poort.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite!
 
Hoi,

Speciale reden voor compleet systeem en niet bv voor een samengesteld systeem . En qua merk zou de Asus mijn voorkeur hebben maar daar is de hardware al weer wat ouder van dus zal het de ander worden.
 
allebei te duur, allebei ongeschikt vanwege grafische performance. Geen van beide grafische kaarten gaat genoeg vermogen leveren voor wat je ermee wil. Bovendien hebben beide single channel geheugen in een van de meest geheugen slurpende applicaties die er zijn.
 
@Modag, reden daarvoor was eigenlijk dat dat "de makkelijkste weg" was. Ik begreep nu van degene waar ik dit project mee aanga, dat hij ook prima zelf een systeem kan bouwen, dus dat is waarschijnlijk waar we nu voor gaan.

@wampier, dank voor je input. We gaan dus inderdaad voor een zelfbouw systeem.

Ik heb hier iets bij elkaar verzameld. Zouden jullie hier eens naar willen kijken?

http://www.alternate.nl/html/config...pcBuilder&id=0213967fdcd75df29360a35e2d292f32

Ik heb er niet bijster veel verstand van, maar het moet simpel gezegd gewoon retesnel draaien :)

Nogmaals dank voor jullie tijd en moeite :)
 
1) FSX kan niet meer geheugen aanspreken dan 8GB, hier kun je dus besparen naar 2x4, maar hoeft niet
2) Voeding is VEEEEEEEEL te groot en te duur.
3) Kast ben ik niet zo kapot van, maar dat is meer smaak gerelateerd.
4) Voor hetzelfde geld heb je 250GB SSD's die bijna net zo snel zijn. onnodig dure SSD nu voor een paar% meer performance
5) geen harddisk?
6) neem een Z97 bord, paar euro duurder maar meer moderne chipset

In principe kan deze videokaart alle 4 de schermen aansturen zolang (een aantal) schermen displayport ondersteunen.
 
Thanks wampier, goede aanvullingen!

1) Dat wist ik niet, dank voor de tip. Nog meer waar ik op moet letten, behalve dat het 1600Mhz moet zijn (toch?). Is 2x4 beter dan 1x8?
2) Ik dacht qua voeding beter te veel dan te weinig. 600watt realistischer?
3) Kast maakt in principe weinig uit, wordt grotendeels verstopt in de simulator ombouw.
4) Alright, we gaan voor een grotere of een goedkopere SSD.
5) Nee, in principe niet. Het systeem zal uitsluitend gebruikt worden voor de simulator. Windows + FSX op de SSD en voor een HDD is dan volgens mij geen noodzaak.
6) Wederom dank voor de tip.

Ik denk dat ik genoeg weet om morgen samen met m'n collega een mooi systeempje te gaan bouwen! Als ik eraan denk zal ik een filmpje van het resultaat uploaden :)
 
lol 1000watts voeding daar kan je meerdere R9 290 videokaartjes mee aansturen is dus een beetje zonde om daar je geld in te stoppen

ik zou het persoonlijk eerder zo doen

klikerdeklik
 
Thanks wampier, goede aanvullingen!

1) Dat wist ik niet, dank voor de tip. Nog meer waar ik op moet letten, behalve dat het 1600Mhz moet zijn (toch?). Is 2x4 beter dan 1x8?

2x4 is beter dan 1x8, dat was er ook "mis" met je gelinkte systemen.
 
@wampier Wederom dank!

@firest0rm Ook dank voor de tip. Stel nu dat je alle onderdelen die niet voorradig zijn moest vervangen door onderdelen die wel voorradig zijn, hoe zou je dat dan doen? Ik weet dat het eigenlijk niet mee zou moeten spelen, maar we willen de onderdelen morgen direct gaan ophalen en in elkaar sleutelen ;-)
 
Fantastisch! Superservice :) Ik ga morgen met m'n collega overleggen en dan zal ik het resultaat laten weten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan