• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze per jaar, maand en soort

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivoe

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
146
Geachte helpers,

De problemen waarmee u mij hopelijk kunt helpen zijn de volgende;

In het Frame 'Totaal kg per gekozen jaar en per soort' zou ik graag zien dat als in 'Keuze jaar' een jaar wordt gekozen b.v. 2017
dat in blad Data wordt gezocht naar het totaal aantal kg per soort van dat jaar in die 12 maanden.
Waarna de sommaties van de verschillende soorten op het Formulier in de resp. Textboxen d.m.v. knop
'Ophalen totalen van gekozen maand' worden weergegeven. De aantallen kg zijn hier per 12 maanden en per soort fruit, in dit voorbeeld 60 kg.

Mijn tweede vraag is; kan in Frame 'Totaal kg per soort van laatste jaar en laatste maand' het aantal kg van het laatste jaar van
het tot dan toe aantal ingevulde maanden worden weergegeven. Stel dat in 2017 jan t/m sep zijn ingevuld de aantallen kg dan
van de resp. soorten in de TextBoxen word weergegeven, is dan per soort 33 kg. Zeg maar de real time gegevens van het laatste jaar.

P.S. De aangedragen oplossingen, van een vorige posting van mij 'Apart getal + aparte tekst samen in 1 TextBox',
door de deskundigen Edmoor, VenA en HSV zijn nog niet in dit bestand opgenomen, dat zoek ik later uit.

Bij voorbaat dank voor alle hulp,

Wim

Bekijk bijlage AppelsEnPeren.xlsm
 
Als er meerdere jaren onder komen.
 

Bijlagen

  • AppelsEnPeren.xlsb
    30,1 KB · Weergaven: 37
Hallo HSV,

Bedankt voor je reactie, helaas werkt het niet zoals ik me had voorgesteld.
Als er nu een nieuwe regel wordt toegevoegd, bv 2018 jan enz. dan wordt de
Data_tbl lijst niet met 1 regel uitgebreid, maar blijft op Data!$A$3:$E$14 staan.
Het niet aanpassen is ook te zien aan de kleuren van de tabel, deze blijven wit.

Groet, Wim
 
Alleen de code voor 'Ophalen totalen van gekozen maand' wat op jaartal is en niet op maand als er geen keuze in is..
Geen probleem om door te voeren naar andere jaartallen.

Kies het jaartal en druk op die bewuste knop ('Ophalen totalen van gekozen maand').
Als er nog anders wat aan schort moet je het maar aangeven; schrijven dat iets niet werkt wordt een langdurig probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan