• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst Excel datafilter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacky182

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
12
Hallo,

Ik heb bijgevoegde file gemaakt. Als je in kolom B de kruisjes bij retour selecteert dan verschuiven mijn keuzelijsten helemaal.

Ik heb al heel de tijd gesurft op het internet naar "De Oplossing" voor mijn probleem maar vindt deze niet...

Kan iemand mij helpen aub?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Algemeen Retourformulier_test.xls
    61 KB · Weergaven: 108
Gebruik in plaats van de keuze lijsten via comboboxen de data validatie.
 
Hey,

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord. Nu heb ik is liggen zoeken hoe je dat moet doen via comboboxen en vindt dit wel ingewikkeld. Zou er mij iemand in het kort de stappen kunnen uitleggen aub?

Alvast bedankt

Gr
 
Hey,

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord. Nu heb ik is liggen zoeken hoe je dat moet doen via comboboxen en vindt dit wel ingewikkeld. Zou er mij iemand in het kort de stappen kunnen uitleggen aub?

Alvast bedankt

Gr

Wil je datavalidatie of comboboxen gebruiken?
In bijgevoegd bestand heb ik de comboboxen vervangen door datavalidatie.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Algemeen Retourformulier_test.xls
    46,5 KB · Weergaven: 184
hey,

super leuk voor je input. Kan je mij vlug even vertellen hoe je het gedaan hebt want ik moet zo nog verschillende files maken....

Bedankt

Janneke
 
hey,

super leuk voor je input. Kan je mij vlug even vertellen hoe je het gedaan hebt want ik moet zo nog verschillende files maken....

Bedankt

Janneke

In Excel 2003 ga je naar Data - Valideren....
Kies bij Toestaan... voor Lijst
Type bij Gegeven: Ja;Nee
In jouw geval heb ik =JaNee geschreven omdat deze naam verwijst naar de Ja en Nee die op het 2e werkblad staat.

In Excel 2007 heet het Gegevensvalidatie op het lint Data.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
En kan je de dit doortrekken naar alle cellen of moet je dit doen voor elke cel afzonderlijk? Thx
 
Als ik het in mijn eigen file doe op de manier zoals jij daarnet hebt beschreven krijg ik... Er is geen bereik gevonden met de naam
die u hebt opgegeven...
 
Als ik het in mijn eigen file doe op de manier zoals jij daarnet hebt beschreven krijg ik... Er is geen bereik gevonden met de naam
die u hebt opgegeven...

Klopt omdat ik die naam in je bestand heb geplaatst en niet je eigen file.
Wat je kan doen is de betreffende cellen selecteren en in het naamvak (Bovenaan bij A-kolom) schrijf je de naam die je aan het bereik wilt geven.
De naam kan je ook invullen bij Invoegen - Naam - Definiëren...

Vervolgens gebruik je de naam in de datavalidatie via:
=naam-die-je-hebt-ingevoerd

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
We zijn er bijna... Het enige wat nu nog niet lukt is dat ik in mijn kolom geen ja nee zie verschijnen. Maar via valideren data kan ik type gegeven niet aankruisen.... Hoe kan dat?
 
We zijn er bijna... Het enige wat nu nog niet lukt is dat ik in mijn kolom geen ja nee zie verschijnen. Maar via valideren data kan ik type gegeven niet aankruisen.... Hoe kan dat?

Wat bedoel je met type gegeven niet aankruisen?
Kan je het bestand bijvoegen zodat ik kan zien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
als je bij data valideren gaat en bij het gegevensvalidatiescherm heb je Gegeven: staan. daar kan ik niets aan veranderen.

Dus ik heb lijst aangeduid en bij bron = JaNee gezet. Ik heb mijn naam gegeven en toch krijg ik enkel een pijltje te zien met daarin een blanco keuzelijst (dus geen nee, ja)...

groetjes
 
als je bij data valideren gaat en bij het gegevensvalidatiescherm heb je Gegeven: staan. daar kan ik niets aan veranderen.

Dus ik heb lijst aangeduid en bij bron = JaNee gezet. Ik heb mijn naam gegeven en toch krijg ik enkel een pijltje te zien met daarin een blanco keuzelijst (dus geen nee, ja)...

groetjes

Heb je wel een cellenbereik genaamd JaNee?
Wat je kan doen is bij bron Ja;Nee te zetten. Dus zonder het = teken.
Dat geeft hetzelfde resultaat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio,

Nu is het wel gelukt... Bedankt voor je medewerking.

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan