keuzelijst met invoervak in formulier in tabelvorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieCa

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
12
Dag iedereen,

Ik heb een database met verschillende analoge formulieren die een uitgevulde lay-out hebben.
In ieder formulier staat een keuzelijst om de records te filteren.
Ieder keer heb ik deze via de wizard gemaakt. Hierbij sleeeceteerde ik de 3de optie iets in de aard van "waarden opzoeken in bestaande tabel of query"
Nu heb ik een nieuw formulier in tabelvorm en hierin op dezelfde manier een keuzelijst gemaakt maar deze doet niet wat het moet.

De beperkte VBA heb ik uit de ander formulieren gekopieerd en aangepast wat altijd werkte voor de andere formulieren.

Nu werkt de set.focus niet en de waarden zijn ook niet gelinkt?
De SELECT query werkt wel wanneer ik de rijbron opzoek.


Dit is de beperkte VBA

Private Sub Form_AfterUpdate()
Me.AllowEdits = False
End Sub

Private Sub Form_Current()
Me.AllowEdits = False
Keuzelijst_met_invoervak51 = Id
Keuzelijst_met_invoervak51.SetFocus
End Sub

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak51_Enter()
Me.AllowEdits = True
End Sub

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak51_Exit(Cancel As Integer)
Me.AllowEdits = False

End Sub

Private Sub Knopgegevensvernieuwen_Click()
Me.AllowEdits = True
End Sub


Enig idee iemand?

Groeten,
Pieter
 
De reden dat je de derde optie niet kon gebruiken bij het maken met de wizard ligt vermoedelijk in het feit dat je het formulier niet gebaseerd hebt op een vaste tabel of query, maar dat je met de knop met de puntjes een query hebt gemaakt als Recordbron. Je ziet dat gauw genoeg: als de eigenschap <Recordbron> van het formulier met "SELECT..." begint, dan is het een niet-opgeslagen query. Het vervelende is, dat Access dan geen keuzelijst kan maken om records op te zoeken. De oplossing? Sla de query op, en gebruik de opgeslagen query. Dan is de derde optie wel beschikbaar.
 
Beste OctaFisch,

Ik heb de keuzelijst wel gemaakt met de derde optie, dus op de bestaande vaste tabel.
De query is ondertussen ook al manueel aangepast geworden en opgeslaan.
niets helpt.
Ik heb ondertussen ook een nieuwe query gemaakt en opgeslaan en hierop een keuzelijst gemaakt maar het resultaat is hetzelfde.
De records komen in de keuzelijst maar ik kan ze niet selecteren. Is dit te wijten aan de tabelvorm van het formulier?

bedankt voor het snelle antwoord.

Pieter
 
Waarom zit deze regel er in:
Code:
Keuzelijst_met_invoervak51 = Id
Daarmee zet je de keuzelijst volgens mij vast. Ik zou die weghalen.
 
Die regel zit erin zodat wanneer ik in de tabel van record verander, dan verandert mijn keuzelijst naar het desbetreffende record.
 
Waarom zou je dat willen? Normaal gesproken gebruik je een zoeklijst om records op te zoeken; het ID veld moet al ergens op je formulier staan. Dus het voegt helemaal niks toe... De grap van een keuzelijst is toch dat je een ander record opzoekt dan degene die op het scherm staat?
 
Gewoon om het formulier er beter te laten uitzien. Als collega's dan in de keuzelijst zoeken kunnen ze onmiddellijk verder alfabetisch gaan zoeken wanneer de keuzelijst op dezelfde record staat.

In ieder geval laat ik die code weg en zelf de beveiliging ook verandert dit niets aan het probleem.
Ik kan gewoonweg niet selecteren via de keuzelijst in dit formulier.
 
Maak een voorbeeldje, dan kijk ik er wel even naar.
 
Beste OctaFish,

Ik heb het probleem gevinden.
Mijn originele Db is gemaakt in office 2003.Ondertussen werk ik met office2010.
Vroeger was de naam van een keuzelijst: Keuzelijst_met_invoervakX.
blijkbaar is dit gewoon KeuzelijstX in versie 2010.

Zoals vermeld deed ik een copy/paste van de code.
met gevolg dat de code keuzelijst_met_invoervak vermelde ipv de nieuwe benaming Keuzelijst.

Alles werkt nu zoals gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan