• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

forceddisturbed

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
7
beste forum leden,

ik heb een probleempje
in excel is er een keuze lijst aangemaakt hier ben ik eerder door geholpen.
alleen nu is het probleem dat het keuze lijstje het veranderd in een getal.
het is de bedoeling dat dit een naam word dit ook in de lijst staat omdat we met barcode's werken.
dus mijn vraag is of het mogelijk is om wat er in het keuze lijstje staat ook in mij omschrijving te krijgen.
hopelijk kunnen jullie me helpen

mvg Mark

ps. het bestandje staat hier onder
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in de Omschrijving kolom gewoon de omschrijving staan hoor en geen getal.
Misschien kijk ik op de verkeerde plek.
Werkomgeving, C3 toch?

Groeten Marcel
 
Je verhaal is niet duidelijk. Welke cel wordt veranderd in een getal en wat wil je er wel hebben?

Met het voorbeeld dat je hebt bijgevoegd is niet duidelijk te zien wat er nu fout gaat
 
geachte marcel en wampier,

dat is niet wat ik bedoel.
het gaat bij mij om b8 hier zou dan de naam uit het keuzelijst menu moeten staan.
als ik dan op de naam in het keuze menu klik zou er bij b8 ook die naam moeten staan.
alleen dit lukt me niet
excuses voor de verwarring

hopelijk weet je nu wat ik bedoel.

mark
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je niet gewoon de naam uit C3 dan? Het is overigens wel op te lossen, maar gezien je het antwoord al op de sheet hebt staan, waarom dan moeilijker maken?
 
ik snap wat je bedoelt waarom zal ik ook moeilijk doen dat klopt.
maja dat is het probleem het moet moeilijk het gaat erom dat het keuze menu bestaat uit bij jullie 2 namen als voorbeeld voor jullie
bij staan er 500 kort gezegd.
degene voor wie ik de opdracht doe wil dit zo ik kan er ook weinig aandoen maja.
sorry voor de overlast nogmaals en hopelijk kunnen jullie er wat mee want mij lukt het echt niet.
en daarnaast nog mijn skils zijn echt niks vergeleken bij jullie, daarom vraag ik jullie om hulp

mvg Mark
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je bestand aangepast volgens uw wens.
 

Bijlagen

  • Artikelbestand(cobbe).xlsm
    76,6 KB · Weergaven: 27
Mijn oplossing was idd iets te kort door de bocht maar gelukig ben je toch verder geholpen.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan