• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mojo87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2016
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om het volgende met excel voor elkaar te krijgen en hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen.

Ik wil namelijk het volgende:

Aan de hand van de gemaakte keuze in keuzelijst en de daarbij ingevoerde bedrag, ook weergeven achter de keuze in blad2.

Uitkomst: Na alles ingevoerd te hebben, het totaal kunnen zien achter de keuzes.

Voorbeeld:

Ik kies onder de keuzelijst Brood en onder Aantallen noteer ik 2. Het getal wil ik kunnen terugzien in blad2 achter de keuze Brood. Zodat ik na alles ingevuld te hebben precies weet welke aantallen ik heb ingevoerd met de keuze Brood.

Alvast bedankt.
 
Plaats je document.
 
Klik op Ga geavanceerd en daarna op de paperclip.
 
Zie een mogelijke oplossing (met draaitabel) in bijlage:

- De invultabel is gedefinieerd als 'Tabel' : Hierdoor is het updaten van de draaitabel een stuk eenvoudiger
- De validatie (keuzelijst) verwijst naar een 'naambereik': Hierdoor kan de keuzelijst op een ander blad (Blad2) staan
- De Totalen staan in een draaitabel op blad2: deze wordt bij het openen van het bestand herberekend (kan ook manueel met de rechtermuisklik...)

Bekijk bijlage Administratie.xlsx

Greetzzz...
Raf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan