Keuzelijst werkt niet altijd: Parameterwaarde gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb op dit forum, en op een Microsoft forum, een tijdje geleden al eens een vergelijkbare vraag gesteld i.v.m. een privé applicatie (met VBA), nu heb ik hetzelfde probleem met een oefenbestand voor een Access training (geen VBA). Tot dusver heb ik geen oplossing.

Blijkbaar kan je hier geen access db als bijlage plaatsen?
Ze staat hier:
https://drive.google.com/drive/folders/0B3VzY4oSx6lQSTFzUXhQZzBJbVE

Op het formulier frm_KeuzelijstVoorQuery staan 2 keuzelijsten:
1. Keuze land
Blauwe knop hieronder: opent een query die verwijst naar deze keuzelijst
Groene knop: opent een rapport dat verwijst naar deze keuzelijst
2. Keuze interesse
Blauwe knop: opent een query die verwijst naar deze keuzelijst

Op mijn eigen PC (Access 2016) werkt dit perfect: query en rapporten met de gevraagde gegevens worden geopend.
Maar op andere PC's (Access 2010, 2016 weet ik niet) wordt steeds naar een parameterwaarde (ivm die keuzelijsten) gevraagd.
Ik zie geen enkele foutmelding als ik naar de referenties voor de bibliotheken ga kijken. Ik heb al eens een lege DB op die probleem PC's gemaakt en alles geïmporteerd van het probleembestand, maar dat brengt geen aarde aan de dijk.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    27,2 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Zal er vanavond naar kijken. Je kunt inderdaad geen databases uploaden, maar wel als je hem eerst zipt en/of hernoemt naar xlsb. Dan mag het bestand ineens 2 MB zijn geloof ik!
 
Alvast bedankt! Die bijgevoegde kleine afbeelding is een vergissing, maar krijg ze niet weg
 
Ook niet via aanpassen van het bericht en de bijlagen?
 
Ook niet via aanpassen van het bericht en de bijlagen?
Zie het niet meteen, gewoon niet op letten. Was gewoon een test om te zien of er met andere bijlagen ook een probleem was. Maar de DB staat op Google drive.
 
Overigens krijg ik de db dus niet gedownload; hij wil toestemming van de baas :).
 
Goed nieuws? Weet ik eerlijk gezegd niet :). Ik heb Access 2010 op het werk, en je formulier werkt daar prima. Geen parametervragen dus. Zal hem vanavond thuis ook nog proberen.
 
Het zou me eigenlijk wel verbazen dat het probleem bij de versie van Access ligt. Heb dergelijke keuzelijsten in het verleden ook gebruikt. Maar wat is het dan wel???
 
Wellicht een taalversie. Je kunt eens proberen om in de versie waar het niet werkt, het criterium er opnieuw in te zetten. Wellicht dat hij problemen heeft met de aanduiding [Formulieren]![frm_KeuzelijstVoorQuery]![cbo_KeuzeActiviteitVb] en daar dan [Forms]![frm_KeuzelijstVoorQuery]![cbo_KeuzeActiviteitVb] van maakt.
 
Momenteel heb ik niet echt toegang tot die andere PC's, maar ik zal op mijn NL versie eens kijken of hij UK verstaat.
Alvast bedankt voor de tip!
 
Normaal gesproken is dat geen probleem; een Nederlandse versie vertaalt een UK formulier en query prima. Andersom ligt het probleem een stuk groter. Is ook logisch natuurlijk; het is makkelijker voor een 'buitenlandse' versie om naar één taal (ENgels) te kijken dan andersom.
 
heb in de NL versie alle "Formulieren" vervangen door "Forms" en zoals verwacht werkt dat. Nu maar hopen dat een Franstalige Access dat ook snapt (moeilijk landje hier ;) )

Bedankt, denk dat hiermee het probleem is opgelost!
 
Helemaal top; één antwoord en 2 vragen tegelijk beantwoord :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan