Keuzelijsten aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stgsustec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
Berichten
1
Op het moment ben ik bezig met update van enkele sjablonen en formulieren om het voor medewerkers gemakkelijker te maken.
Een van de opmerkingen/vragen van enkele medewerkers was het eenvoudiger maken van keuzelijsten die ook op elkaar reageren, op dit moment moeten ze continue alles blijven intypen omdat er maar 1 sjabloon aanwezig is voor een brief.
Mijn vraag is of het mogelijk is om meerdere keuzelijsten toe te voegen en deze hierna aan elkaar te koppelen, voorbeeld:

Keuzelijst: Naam afzender > Piet Jansen
Keuzelijst: Functie Medewerker > Administratief medewerker
Keuzelijst: Afdeling Medewerker > X adres

Zodra de medewerker keuzelijst: Naam afzender invult de 2 hierop volgende keuzelijsten zich automatisch aanpassen hierop.
Alvast bedankt voor u hulp:)
 
Hallo,

Ik heb een vraag die hier op lijkt of misschien hetzelfde is:

Ik wil keuze lijsten aan elkaar koppelen om een object die meerdere kenmerken heeft te koppelen aan 1 kenmerk, waar dan mee verder gewerkt wordt.
Als voorbeeld een NAW-bestand en sommige personnen hebben meerdere adressebn of telefoonnummers.

Bij invoerscherm 1 zie ik de namen , daarvan selecteer ik er 1 en dan zie ik automatisch als ik het andere invoerscherm (bijv. adres) wil invoeren dat er 1 of meer adresmogelijkheden zijn.

Ik denk overigens dat stgsustec een koppeling aan een vaste variabele wil hebben en ik aan 1 variabele.

Mijn vraag hoe zet ik de matrix(es) en de invoer"keuzelijst"op ?



Groeten,
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan