keyboard werkt onder één user niet win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.122
ik heb een computer met verschillende users en één van de users werkt he keybord dus niet.
Ik ben aan het zoeken om de gebruiker te reanimeren maar het is niet gemakkelijk als ik niet onmiddelijk weet waar ik moet zoeken. (wat is voor iedereen en wat niet )
ik vermoed ergens onder appdata(hidden path users/username) , heeft er iemand meer ervaring mee (userspad )

vermoedelijk virus en op de nieuwe user lijkt acrobat reader rare sprongen te maken naar internet (kan update zijn maar hier ben ik nog niet over uit)
 
Het toetsenbord valt onder de core van Windows, en is niet afhankelijk van andere accounts.
Ik zou zeggen: Scan op virussen, doe een integriteitscheck met DISM en sfc /scannow, en probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken.
 
Bij Instellingen, Toetsenbord, tabblad Hardware het juiste toetsenbord selecteren.

Bij Instellingen, Toegankelijkheid, Toetsenbord de optie Filtertoetsen gebruiken uitschakelen. Dit is om te lang en te kort indrukken te voorkomen en met niet ieder toetsenbord kan het beperken van kort indrukken.
 
sfc /scannow werd all uitgevoerd ook power off energie off 10sec
de sfc geeft een log dat hij bepaalde acties niet kon uitvoeren of controleren het is een mogelijk eindje

Het lijkt niet in memmory te zitten omdat ik switch van user en dan bij user1 werkt het niet en bij user2 wel

hardware is te zien en het is wireless muis werkt wel (combi met één usb connectie)

ik kan niet in de dir appdata/... /startup (als user2 die admin is) en hij wil dan wel aanpassingen doen aan svhost.exe
user1(die admin is) kan wel in de dir maar ziet niets

hardware werd gecheckt door
control panel te typen in zoeken en dan naar controlpanel>system>advanced system settings>hardware tab>device manager
driver lijkt gewoon te werken


ps ik speel soms een spel desertorder waar sommigen nogal uit zijn op hacken heb ik gemerkt dus ik dacht even die richting
 
maak het "echte" administrator" account (via powershell of cmd) zichtbaar en log daar in en doe dan die scans nog eens
Je bent al normale admin dus zichtbaar maken kan met

Code:
net user administrator /active:yes

afbeelding_2023-10-25_131440306.png

Klaar? Dat account weer verbergen met:
Code:
net user administrator /active:no

Meer leesvoer:
 
Sorry ik moet niet meer verder het accound is empty voor onbekende reden
alle data ... gone er was al ergens een backup maar vele directe wachtwoorden gewoon in rook opgegaan.

net user kende ik al toch bedankt voor de moeite

als een persoon de oorzaak was dan stond er op zijn hoofd de melding tottaal nutteloos ,vermoedelijk kwam ik te dicht bij een referentie naar hem/haar en uit panniek alles verwijder ik zal het mogelijks nooit weten omdat ik niet de tijd en moeite ga insteken.

Ik zou het sluiten maar helaas is dat echter uit te zoeken.
 
Jammer. Toch maar beter blijven backuppen, ook de wachtwoorden evt in een kluis oid.
Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan