• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klantnaam en product in onderwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaSaxon

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
357
L.S.

Ik heb een excel sheetje gemaakt waarmee onze buitendienstmedewerkers een offerte kunnen aanvragen bij de binnendienst.
In dit sheetje staat een knop waarmee het sheet na klikken automatisch wordt verstuurd naar de binnendienst-inbox.
Dit d.m.v. onderstaande code (gekopieerd van het internet).

Code:
Sub VerstuurEmail()
    Dim objOl As Outlook.Application
    Dim objMail As Object

    Set objOl = Outlook.Application
    Set objMail = objOl.CreateItem(olMailItem)
    
    Dim objAccount As Outlook.Account
    For Each objAccount In objOl.Session.Accounts
        If objAccount.DisplayName = "Naam Outlook-account" Then
            Set objMail.SendUsingAccount = objAccount
        End If
    Next
    Set objAccount = Nothing
    ActiveWorkbook.Save

    With objMail
        .To = "inbox@binnendienst.com"
        .Subject = "Offerte aanvraag"
        .Body = "Graag een offerte van bijgevoegd bestand."
        .NoAging = True
        .Attachments.Add "C:\Documents and Settings\My Documents\Offerte.xlsm"
        .Send
    End With

   
End Sub

Nu staat bij elke aanvraag als onderwerp Offerte aanvraag, omdat ik dit in de code bij .Subject heb gezet.
Hierdoor wordt het voor de binnendienst (ikzelf en drie collega's) na verloop van tijd lastig zoeken.

Wat ik wil is dat het onderwerp een combinatie wordt van de klantnaam (Cel C3) en het product (Cel C6 of Cel C7 of C8) In deze cellen staan keuze lijsten binnen bepaalde productgroepen.

Zou iemand mij hierbij willen helpen?

BVD
 
L.S.

Ik heb een excel sheetje gemaakt waarmee onze buitendienstmedewerkers een offerte kunnen aanvragen bij de binnendienst.
In dit sheetje staat een knop waarmee het sheet na klikken automatisch wordt verstuurd naar de binnendienst-inbox.
Dit d.m.v. onderstaande code (gekopieerd van het internet).

Code:
Sub VerstuurEmail()
    Dim objOl As Outlook.Application
    Dim objMail As Object
    [COLOR="orange"]Dim subjtxt[/COLOR]

    Set objOl = Outlook.Application
    Set objMail = objOl.CreateItem(olMailItem)
  [COLOR="orange"]  subjtxt=[c3] & "; " & [c6] & [c7] & [c8][/COLOR]
    
    Dim objAccount As Outlook.Account
    For Each objAccount In objOl.Session.Accounts
        If objAccount.DisplayName = "Naam Outlook-account" Then
            Set objMail.SendUsingAccount = objAccount
        End If
    Next
    Set objAccount = Nothing
    ActiveWorkbook.Save

    With objMail
        .To = "inbox@binnendienst.com"
        .Subject = [COLOR="orange"]subjtxt[/COLOR]
        .Body = "Graag een offerte van bijgevoegd bestand."
        .NoAging = True
        .Attachments.Add "C:\Documents and Settings\My Documents\Offerte.xlsm"
        .Send
    End With

   
End Sub

BVD

Werkt het, als je het oranje gedeelte toevoegt?
 
Laatst bewerkt:
Kun je dit niet gelijk achter .Subject zetten?

With objMail
.To = "inbox@binnendienst.com"
.Subject =[c3] & "; " & [c6] & [c7] & [c8]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan