• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klassement voor kaartvereniging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien ook je eerdere vraag, dit is een helpmij_forum en niet een maakvoormijforum.
We willen je best helpen maar begin er zelf aan en stel vragen als je ergens tegen aanloopt.


Niels
 
@Niels, mooi dat jij het begrijpt. Ik kan er nauwelijks een touw aan vast knopen... Iedereen weer blij hoop ik.

@Hans, er staan heel veel verwijzingen in de sheet van het type:
Code:
=VERT.ZOEKEN(INVULBLAD!H2;INVULBLAD!H2:N4;2;0)
Deze gaan niet werken, het zoekresultaat zal altijd de eerste rij van het zoekbereik zijn...
Plus: de verwijzingen moeten "vast" worden gemaakt alvorens doortrekken naar beneden (INVULBLAD!$H$2:$N$4)
 
Laatst bewerkt:
Probeer het uit zou ik zeggen, ik weet niet wat je met andere map bedoelt.

Niels
 
Omdat ik je de eerste aanzet heb gegeven zal ik even reageren maar ik denk niet dat je zo veel reacties zult krijgen.


ik upload even een nieuw bestand om te laten zien wat ik gedaan heb
Dat is dus niet veel want dit is wat ik erin gezet heb.

Een bestandje hier dumpen zonder vraag en uitleg zal weinig reacties opleveren.
Ik haak in ieder geval af, ik heb geen zin steeds te vragen cq uit te zoeken wat je bedoelt en wat je wilt.


Niels
 
Ik ben weer veel te goed, maar ik zag enige uitdaging en ben dus aan het hobbyen geweest. Bijgevoegd een opzet voor je klassement.

Ik heb je opzet veranderd. Er komen geen 34 tabbladen want dit leek mij zeer onpraktisch en onhandig. Er zijn nu slechts 4 ("invulblad", "avond","klassement" en "totaal"). Het tabblad "totaal" hoef/moet je niets aan te doen, die wordt voor diverse doeleinden gebruikt en is verborgen.

Het enige wat je nu nog hoeft te doen in deze sheet is het bijhouden van de scores (op "invuldblad") en het invoeren van een weeknummer waarvan je een ranking/scoring wilt laten zien (op tabblad "avond"). Het klassement volgt dan automatisch, bijgewerkt tot aan de geselecteerde week.

Verder ga ik niet eens beginnen om de formules uit te leggen omdat je al moeite hebt de de vorige. De werkbladen zijn beveiligd (zonder wachtwoord) om te voorkomen dat op verkeerde plaatsen gerommeld wordt.

Hoop dat het voldoet, want hier blijft mijn bijdrage bij.

Bekijk bijlage Jokeren uitslagen avond + klassement.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan