• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur van celblok wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristelC

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Berichten
9
Hallo

(Excell 2007) Telkens ik verschillende cellen aanduid om eventueel te kopieren/opmaak te wijzigen, geeft Excell deze weer in een zééééér lichte kleur (licht blauw). Dit is voor mij niet echt duidelijk zichtbaar. Bestaat er een mogelijkheid om deze kleur aan te passen?

Groetjes

C.C.
 
Hiermee ga je zeker zien.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Sheets(1).UsedRange.Interior.ColorIndex = xlNone
    Target.Interior.ColorIndex = 3
End Sub
 
Bedankt voor je snelle reactie. Eerlijk gezegd wist ik niet wat doen: ik vermoed ALT+F11 en dan jouw programmatie overtypen? De kleuren blijken iets donkerder te zijn, dus het lukt!! Wreed bedankt. Als ik de kleur nu wil wijzigen naar bv. rood, wat zou ik dan moeten veranderen in jouw tekst?

C.C.
 
Ik zou mijn heil zoeken in de aanpassing van het kontrast om een betere zichtbaarheid te verkrijgen, want je gaat zeker problemen krijgen van het ogenblik er een cel een kleur heeft.
 
dat heb ik even getest, maar ik kan enkel kontrast wijzigen bij een afbeelding en niet bij een cel, of toch wel? Jouw tips zijn altijd welkom.
 
Ik bedoelde een aanpassing van kontrast en/of helderheid van het scherm.
Dus via de instellingen van het scherm zelf.
 
ik dacht dat het opgelost was, maar helaas...neen... moest er nog iemand suggesties hebben... steeds welkom
 
Misschien bedoel je zoiets (zie bijlage).
Als je meer dan 1 cel selecteert wordt de ingestelde selectiekleur toegepast.
 
Laatst bewerkt:
Dit blijkt inderdaad te werken. Mag ik vragen wat je juist gedaan hebt? Kan ik de inhoud van de macro bekijken?
 
Rechtsklik onderaan op de naam van het blad (Blad1) en kies: "Programmacode weergeven."
 
Bedankt - ik ga proberen dit in een standaardpagina te zetten zodat ie, elke keer hij opent, automatisch de macro mee opneemt.
 
Let toch maar op met die code!!

Indien er cellen gekleurd zijn in uw bestand is die kleuring weg na toepassing van dit event.
 
Inderdaad Cobbe, maar dat zal de vragensteller waarschijnlijk wel al opgemerkt hebben.
 
ondertussen is Office 2010 geïnstalleerd, hier is de kleur van het celblok vééél donkerder. Probleem ondertussen dus niet meer van toepassing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan